La plantilla de la Residència Lleida-Balàfia 2 està tipa del control de la direcció

Consell de Participació creat d’esquena als representants dels treballadors i treballadores

Adjuntem comunicat de premsa del Comitè d’empresa de les Residències Lleida-Balàfia 1 i 2:

Des del Comitè d’empresa de les Residències Lleida-Balàfia 1 i 2 volem denunciar públicament la manera en què s’han escollit els representants dels treballadors i treballadores, familiars i usuaris per constituir el Consell de Participació de la Residència Lleida-Balàfia 2.

Aquest Consell de Participació és una eina de transparència recollida en el marc normatiu que regula els òrgans de participació en el sistema català de serveis socials. Les funcions d’aquests consells han de constituir un espai d’informació, de consulta i de debat per a totes les persones que formen part del centre de serveis socials. Les funcions concretes del Consell són:
– Informar anualment sobre la programació general de les activitats del servei.
– Rebre informació periòdica de la marxa general del servei.
– Elaborar i aprovar el projecte de reglament de règim interior del servei i les seves modificacions.
– Informar sobre la memòria anual, que ha de contenir l’avaluació de resultats terapèutics, socials i econòmics, de caràcter públic, del servei.
– Fer propostes de millora del servei.
– Fer públics els resultats de la participació.

Com es pot veure, és molt important la transparència per part de la direcció.

La directora de la Residència Lleida-Balàfia 2, amb el vistiplau de la direcció de l’Àrea Social, en una reunió amb el gerent territorial, va explicar la mala, terrible, gestió que es va dur a terme a la residència, una de les conseqüències de la qual és una altíssima rotació de treballadores, que provoca que marxin fastiguejades.

Llavors van decidir crear el Consell de Participació, que és una eina molt important per a la bona marxa del centre i la comunicació entre tots els agents que s’hi interrelacionen. Però un cop més es fa d’esquena als representants dels treballadors i treballadores, amb poques explicacions a la mateixa plantilla: no tothom s’assabenta que s’inicia aquests procés. Tampoc no es pengen les candidatures de les persones que es presenten i, un dia, porten una urna, i sense cap altra explicació, s’ha de votar. No sabem les garanties de transparència dels recomptes, com que no els interessa, no ens en van dir res.

Curiosament les persones escollides de la banda dels treballadors i treballadores són eventuals. És estrany, però el cert és que les treballadores que tenen un contracte indefinit són poques a causa de la rotació, i, si alguna ho sabia, per por a allò que no podria dir, no s’hi implica.

El Comitè d’empresa i els responsables de sector de CCOO i UGT denunciem públicament la gestió de la residència de gestió pública Lleida-Balàfia 2 per l’interès a controlar els treballadors i treballadores, fins i tot el que pensen, i no fer un procés obert a tothom i al Comitè d’empresa, i explicat a tots els familiars i a la plantilla, perquè es pugui formar aquest Consell.

No els interessa que la veu de les treballadores, especialment les auxiliars, que la directora no té en gaire consideració, només per a les xafarderies, tinguin veu davant dels familiars.

És hora que els familiars prenguin iniciatives per, entre tots, millorar, que no es conformin amb les versions de la directora. El gerent territorial s’ha de plantejar seriosament si vol apostar clarament pel sector de la dependència dintre de Gestió de Serveis Sanitaris (GSS) amb criteris de qualitat i transparència o continuar sent un lloc de recol·locació i d’amagar problemes sota la catifa.

Barcelona, 14 de març de 2019