Resposta del gerent de GSS a la denúncia de CCOO i la UGT sobre les condicions laborals i d’atenció a Balàfia 1 i 2

“A poc a poquet” ha estat la resposta del senyor Cortada, gerent de GSS, davant de la denúncia dels sindicats a les múltiples irregularitats a les residències Lleida Balàfia 1 i 2

El dia 23 d’octubre delegades del comitè d’empresa de les residències i les responsables de sector dels sindicats UGT i CCOO van denunciar per enèsima vegada, davant del nou gerent de Gestió de Serveis Sanitaris (GSS), la situació de precarietat que viuen els avis i les treballadores.

El gerent, senyor Cortada, va venir sol, estrany, si tenim en compte que tant el director de GSS com la directora de l’àrea social fa temps que són coneixedors de la degradació que pateixen els centres, en gestió i en l’atenció als residents i en la precarietat dels treballadors i treballadores.

Una de les queixes, del personal, i també de famílies, és la qualitat i la quantitat de menjar que se serveix als residents. Vam posar fotos damunt la taula: peix amb espines, truites dures o crues… Les cuines de les residències estan externalitzades, ara funcionen amb línia freda (el menjar es cuina dies abans).

Respecte del personal, li vam denunciar la precarietat laboral de les treballadores a causa de l’abús de jornades parcials, això dona lloc a salaris de 500 € o menys per estar a disponibilitat de l’empresa, millor dit, de les directores, a tota hora. La rotació de les auxiliars, en concret, i de la resta de categories és altíssima, en unes residències de gestió pública sense ànim de lucre.

El dia 13 de novembre fem reunió i torna a venir sol, entenem que és una manera de contenció de les nostres denúncies. La seva resposta és: del menjar, em diuen que ha millorat. NO ÉS CERT! Reconeix el problema de la rotació i la parcialitat en la contractació, però el pla és A POC A POQUET. Com que torna a venir sol sense les directores i/o coordinadores responsables directes de la progressiva degradació de la qualitat de les residències, no tenim cap resposta concreta.

Denunciem la manca d’interès per part de la gerència i les direccions corresponents a buscar solucions urgents perquè les residències Lleida Balàfia 1 i Lleida Balàfia 2 recuperin el nivell de qualitat òptim que van tenir a l’inici, i que mereixen tant els residents com les treballadores.

Des de l’any 2011 la gestió de la residència és cada cop pitjor. L’empresa no la té com una línia important en la seva activitat, de fet SOM EL PARENT LLUNYÀ I POBRE.