CCOO manifesta la seva disconformitat amb la implantació per part del Consorci Sanitari Integral (CSI) d’una taxa per a l’oferta de 209 llocs de treball

Atès que no es tracta d’un concurs-oposició a l’Administració pública

El Consorci Sanitari Integral (CSI), que té uns 3.097 treballadors i treballadores (dades del 2017), ha comunicat als diferents comitès d’empresa una propera convocatòria de 209 llocs de treball en tots els seus centres, on també hi haurà places a temps parcial, que precaritzen les condicions laborals.

Tanmateix, també ha informat del cobrament d’una taxa per poder accedir a la convocatòria, taxa que afectaria tots els aspirants, externs i interns.

CCOO i la resta de sindicats dels diferents comitès d’empresa de l’Hospital Dos de Maig, de l’Hospital General de l’Hospitalet, de l’Hospital de Sant Joan Despí Moisés Broggi i de l’Hospital Sociosanitari de l’Hospitalet, que representem més de 2.600 professionals, volem expressar la nostra total disconformitat i oposició al fet que s’implanti aquesta taxa, ja que el que es convoca són llocs de treball de personal laboral, que se sotmetran a un procés selectiu en un consorci de la xarxa pública de la sanitat concertada, i no una oposició convocada per l’Administració pública, que és on estan normativitzades les taxes.

És per això que el passat mes d’octubre vam demanar una reunió al Consell Rector del CSI per tal de discutir la qüestió i a hores d’ara encara no n’hem rebut cap resposta. També els fem saber que comunicarem la nostra disconformitat a la Conselleria de Sanitat, al CAT-SALUT i a la Inspecció de Treball.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 12 de novembre de 2018