CCOO denuncia, en el Dia de la Infermeria, la cronificació dels problemes d’aquesta professió

Els professionals de la infermeria tenen un paper clau dins la Sanitat

En el Dia Internacional de la Infermeria, que és el proper 12 de maig, CCOO denuncia la cronificació dels problemes que pateix aquesta professioó i torna a reivindicar el paper decisiu que ha de tenir dins la sanitat pública com a factor determinant de sostenibilitat i eficiència.

Aquest dia commemora des del 1965 el naixement de Florence Nightingale, figura clau en la modernització d’aquesta professió, i serveix de reconeiximent de la contribució de la professió infermera al desenvolupament de la sanitat. Aquest sindicat evidencia que queda molt camí per recórrer perquè la infermeria ocupi el lloc que per les seves capacitats li correspon. Són moltes les carències que dificulten el desenvolupament d’aquesta professió i a les quals els diferents governs no fan res per escoltar. En aquest sentit, CCOO fa referència a greus problemes que, malauradament, estan patint un procés de cronificació com seria la manca de voluntat política per al desenvolupament de les especialitats d’Infermeria, que no troben el seu lloc dins el sistema sanitari, l’actualització de les seves funcions que hauria d’incloure l’ampliació de les seves competències i la implantació de la prescripció infermera.

CCOO ho ha denunciat sempre i es posiciona contra aquestes polítiques miops que impedeixen l’aprofitament d’uns recursos invertits en la formació d’uns excel·lents professionals i subratlla la necessitat, en aquest dia i en qualsevol altre, de continuar reivindicant i treballant per una feina de qualitat, en un marc de respecte vers els drets i condicions laborals i a on es garanteixi el ple desenvolupament de les seves capacitats i possibilitats profesionals. Davant les noves necessitats que els canvis socials i demogràfics estan imposant, la professió infermera ha de ser un element vertebrador i ha de jugar un paper central en l’elaboració, gestió i desenvolupament de la Sanitat.