CCOO exigeix a Alonso la convocatòria urgent del Consell Interterritorial pel conflicte originat amb el RD de prescripció infermera

Davant la magnitud del conflicte obert al Sistema Nacional de Salut (SNS) per l’entrada en vigor el 24 de desembre del RD 954/2015 -el mal anomenat Reial decret de prescripció infermera- la Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO ( FSS-CCOO) ha remès un escrit al ministre de Sanitat, Alfonso Alonso, exigint-li que, com a president del Consell Interterritorial, realitzi una convocatòria extraordinària i urgent a fi de consensuar mesures que no impedeixin el normal funcionament dels centres, no situï en la il·legalitat les actuacions dels professionals i asseguri la qualitat de l’atenció que es presta. Al mateix temps s’ha reenviat l’escrit als consellers de totes les comunitats perquè demanin la convocatòria d’aquesta reunió.

La FSS-CCOO exigeix, a més, al ministre Alonso que informi de manera immediata, completa i transparent la representació legal dels treballadors i treballadores a la Taula de l’Àmbit Negociador del SNS, de la convocatòria que ha sol·licitat aquest sindicat fa setmanes. En cas de no realitzar-la, la FSS-CCOO entén que incorrerà en una greu desistiment de les seves funcions. Al mateix temps, aquest sindicat s’ha dirigit a consellers i conselleres de Sanitat de totes les comunitats autònomes per informar-los d’aquest escrit i sol·licitar-los, -al seu torn, que, com a membres del Consell Interterritorial i basant-se en l’article 13.1 del Reglament de l’esmentat òrgan, que estableix que la convocatòria del ple, la podrà realitzar tant el president com un terç dels seus membres, demanin la convocatòria de la reunió. La FSS-CCOO coresponsabilitza els negociadors de l’esmentat RD (els integrants de l’autodenominada Taula de la professió infermera, Consell General d’Infermeria i el sindicat SATSE) i al Ministeri de Sanitat, de les conseqüències negatives que s’estan derivant per a l’assistència sanitària i el clima laboral entre categories en els centres de treball del conjunt de les comunitats. “L’esmentat reial decret no s’ajusta a la realitat de la pràctica sanitària que des de fa anys s’està realitzant al nostre sector, ni a la formació i capacitat dels nostres professionals. La seva aplicació està generant una indefensió legal en l’actuació diària en l’atenció als pacients”, afegeix el responsable de negociació col·lectiva de la FSS-CCOO, Luis Álvarez.