CCOO insta la resta de sindicats a impugnar conjuntament el decret de prescripció infermera

El secretari general de la Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO (FSS-CCOO), Antonio Cabrera, ha remès avui, 28 de desembre de 2015, una convocatòria a la resta de sindicats representatius del sector sanitari (FSES, UGT I CSI-F ) una convocatòria per acordar conjuntament la impugnació del Reial Decret 954/2015, que regula la indicació, ús i autorització de dispensació de medicaments i productes sanitaris d’ús humà per part del personal d’Infermeria.

La proposta de CCOO és conseqüència de l’ampli rebuig que ha provocat en tots els estaments de la publicació de l’esmentat Reial Decret i aspectes fonamentals del seu contingut. D’aquesta manera, el document aprovat pel Consell de Ministres, i finalment publicat al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) el passat dia 23 de desembre, no es correspon amb el text sobre el qual es va pronunciar el Consell d’Estat en el tràmit del Reial Decret. Així mateix, la FSS-CCOO, en col·laboració amb les seves federacions regionals va instar les Conselleries de Salut a què es sumin al possible acord sindical, tant a les que ja s’han pronunciat en contra seva, com a aquelles que fins al moment no ho han fet. La intenció d’aquest sindicat és aglutinar el major consens possible davant el nombrós rebuig que el Reial decret ha provocat en el sector sanitari. Les conseqüències de l’aplicació d’aquesta norma -de manera imminent- originarà importants problemes organitzatius en els centres i un deteriorament substancial en la pràctica professional de la Infermeria. La reunió ha estat convocada per al proper 14 de gener de 2016, en la seu la FSS-CCOO, a les 11:00 hores.