Resum de la reunió extraordinària de la Mesa Sectorial ICS del 28 de juliol

Ahir, 28 de juliol, vam assistir a una sessió extraordinària de la Mesa Sectorial amb un únic punt de l’ordre del dia: convocatòria d’oferta pública d’ocupació.

l’ICS ens informa de l’acord de govern del dia 21 de juliol en què s’aproven 1.230 places per a tota l’Administració pública. A l’ICS ens han tocat 340 places. El criteri que proposa l’empresa és que la repartició sigui proporcional al nombre d’interinitats que hi ha en cada categoria. Així, la distribució resultant és la següent:

CATEGORIA

% INTERINITATS

NRE. PLACES

METGES DE FAMÍLIA

44

INFERMERIA

136

TECAI

65

AUX. ADMINISTR.

55

ZELADORS/ES

21

PEDIATRIA

8

LLEVADORES

11

CCOO, tal com ja vam manifestar en la Mesa General, rebutgem la convocatòria per ser clarament insuficient, tenint en compte tant el gran nombre d’interins com la gran disminució de plantilla que hem sofert en els últims anys. A més, el pacte de borsa obliga els treballadors i treballadores interines a presentar-se a una convocatòria injusta, perquè suposarà un esforç enorme i escasses possibilitats de treure plaça. Tots els sindicats que componen la Mesa s’han manifestat en el mateix sentit.

Davant d’aquest pronunciament unitari, l’ICS ens ha fet una proposta: convocar aproximadament 740 places de promoció interna, la qual cosa valorem positivament, sense deixar de reinvindicar amb fermesa una previsió de futures convocatòries per a totes les categories. Aquest concurs de promoció interna es faria a continuació del procès de convocatòria lliure.

L’estimació, segons l’ICS, de dates per aquests processos és que la d’accés lliure sigui l’últim trimestre d’enguany, i la de promoció interna una vegada acabi aquest, segon semestre del 2016.

Veure en pdf.
Veure cartell.