Contra les retallades a la sanitat

CCOO s'oposa a la derivació de pacients des dels hospitals públics als centres privats

Avui a la premsa s’informa que l’Hospital de Bellvitge té previst derivar 1.140 intervencions quirúrgiques a un centre privat amb ànim de lucre. Aquesta situació, que és general a tota la sanitat catalana, ja va ser denunciada per CCOO fa uns dies i és un pas més de la Conselleria de Salut per donar activitat als centres privats en detriment dels centres públics.

Les contínues retallades dels pressupostos sanitaris han suposat un increment de les llistes d’espera quirúrgiques i del temps de resolució de moltes exploracions complementàries que retarden l’atenció sanitària als ciutadans. Així mateix s’ha reduït el nombre de llits hospitalaris, la qual cosa ha causat alguns col·lapses en els serveis d’urgències dels grans hospitals públics.

Aquestes retallades, com és ben sabut, també han recaigut sobre els salaris i les condicions de treball dels professionals, que han vist, a més, com augmentava la seva càrrega de treball i la pressió assistencial. Malgrat tot, la professionalitat dels treballadors i treballadores de la sanitat pública és una garantia perquè els centres sanitaris continuïn funcionant amb normalitat i que l’atenció sanitària mantingui el nivell de qualitat exigible, encara que en determinades situacions no siguin les que serien desitjables.

CCOO continuarem reivindicant que s’aturin les retallades, un increment dels pressupostos sanitaris, així com la recuperació de les condicions laborals i retributives dels professionals, fent totes les mobilitzacions que calgui i evitant traslladar una imatge negativa dels centres sanitaris públics i de l’atenció que s'hi presta, que en cap cas respon a la realitat i que només pot beneficiar a aquells que volen fer de la sanitat pública un negoci.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 29 de juliol de 2014
29/07/2014

CCOO de España   CCOO de Catalunya   Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios