El govern impulsa fòrums professionals corporatius en sanitat en contradicció amb els àmbits de negociació i diàleg social representatius

CCOO denuncia que el Govern, continuant amb la seva política de negociació i acords amb les organitzacions corporatives del sector sanitari, ha entregat a les mateixes una nova peça: la inclusió del Fòrum Professional en la Llei d’Ordenació de les Professions Sanitàries (LOPS), institucionalitzant amb això una representació contradictòria amb la taula de diàleg social recentment posada en marxa en sanitat, amb la representació en l’àmbit institucional i la derivada de les eleccions sindicals per conformar l’àmbit de negociació en sanitat.

Aquesta decisió del Govern no contribueix a la pretensió d’iniciar una nova etapa en què el diàleg social jugui un paper rellevant. És difícil entendre que quan hi ha obert un àmbit de negociació sectorial i s’estan fent els primers passos en la taula de diàleg social constituïda en sanitat, el Govern impulsi-a més, per un procediment poc adequat-una proliferació d’àmbits d’interlocució mancats de representativitat . Sens dubte, és una decisió que genera confusió. Els acords signats pel Govern amb els Fòrums Professionals ja havien generat la denúncia de la nostra Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris pel seu contingut en envair competències de l’àmbit de negociació laboral. Així mateix, és possible que sorgeixin conflictes de competències entre el paper d’aquest Fòrum i el de la representació institucional establerta en el Comitè Consultiu del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut. Hem d’assenyalar, també, que la recurrència del Govern i del grup parlamentari del PP a introduir esmenes a projectes de llei que modifiquen normes alienes a la inicialment debatuda és inadmissible. Està generant opacitat, confusió i manca de capacitat de participació de les parts interessades. En aquesta ocasió s’ha aprofitat la modificació de la Llei general per a la defensa de consumidors i usuaris. L’any passat es va fer utilitzant la Llei de farmacovigilància per modificar l’Estatut Marc i la pròpia LOPS. És una tècnica reprovable que no s’hauria de convertir en l’habitual en l’activitat parlamentària. CCOO analitzarà els efectes d’aquesta modificació, el seu desenvolupament reglamentari anunciat i actuarà per defensar els àmbits de diàleg social, negociació sectorial i representació institucional, que corresponen a les organitzacions sindicals més representatives precisament per la seva representació electoral i no per atorgament, com és el cas dels fòrums professionals.