Inversions per un nou model econòmic

Una inversió necessària per competir i créixer

L’instrument “Capital Risc” és l’únic mitjà factible de promoure la creació de empreses innovadores i tecnològiques , base fonamental d’una economia desenvolupada i amb futur . Ho és perquè aporta , en el moment de la creació de les empreses o en moments crucials del seu desenvolupament , un finançament que no pot venir -de fet no ve – d’altres fonts i , molt important , perquè és més una forma de govern corporatiu en un sector amb profusió de científics i tecnòlegs però sense tradició de gestió empresarial . el risc inherent a la innovació només pot ser gestionat per equips especialitzats amb adequada capacitat tècnica d’anàlisi .

Als països tecnològicament més avançats hi ha un sector consolidat de fons de capital risc professionals i molt especialitzats .

S’ha demostrat , a més , que les empreses finançades per Capital Risc ( a Europa el 83% són pimes ) creixen més ràpidament , patenten més , s’internacionalitzen abans i creen més llocs de treball que les que no reben aquest finançament . En conjunt , les pimes proporcionen 2 de cada 3 llocs de treball privats .

Les inversions de capital risc en el sector de la salut han suportat la crítica infundada de baixa rendibilitat . En realitat , els seus resultats han estat millors que en qualsevol altre sector a llarg de l’última dècada . Les causes d’aquesta errònia percepció són variades , però en algún cas es deu al fet que les comparacions es fan en percentils extrems ( i per tant poc freqüents ) de la corba de distribució dels retorns .

Al nostre país hi ha coneixements , tecnologia i capital humà per crear un teixit empresarial innovador en l’àrea de la salut especialment en un moment en què la ciencia provocarà un canvi en la pràctica assistencial , de la mà de la medicina personalitzada – vinculat a biomarcadors – , la imatge molecular que farà molt més precís el diagnòstic i la medicina regenerativa que abordarà la causa última de les malalties . per aprofitar aquesta oportunitat i ser una economia competitiva , a l’altura de les més avançades del món , és important promoure un ecosistema adequat en el que la disponibilitat de Capital Risc resultarà essencial .

presentació corporativa