Inversions en productes alimentaris

Perill de bombolla especulativa per les inversions en matèries primeres, les anomenades “commodities”, especialment en productes alimentaris.

Des de l´inici de 2010 la soja i el blat de moro han experimentat pujades en el seu preu entre el 72% i 75%.

L´any 2007 i 2008 l´alçada en els preus dels aliments va comportar una crisi alimentària mundial. El professor Oliver de Schutter va elaborar un informe per encàrrec de la ONU on les conclusions extretes van ser que potents especuladors financers van provocar una gran bombolla especulativa al mercat dels aliments.

Actualment només 4 multinacionals controlen el 90% del comerç mundial dels aliments, les anomenades ABCD, i en aquest moments més de 40.000 persones moren de fam al dia.

Es per això que des de l´Àrea de Previsió Social Complementària de CCOO de Catalunya estem en contra d´aquestes inversions de caire especulatiu on les conseqüències poden ser en molts casos irreversibles per milions de persones i que, a més a més, son inversions que no s´adapten al nostre perfil on tinguin en compte riscos ASG (ambientals, socials i de bon govern corporatiu) i amb visió de llarg termini. Per això, cal estar atents, en els informes de gestió que presentin les entitats gestores a les carteres del vostre fons de pensions. Us aconsellem que totes aquelles inversions en mercats de matèries primeres, especialment en aliments, siguin informades de manera singular a les comissions de control.

CCOO ha editat el llibre La Inversión Socialmente Responsable: análisis de la situación actual, debate y propuestas on el sindicat es reafirma en donar un impuls a les inversions socialment responsables conegudes com ISR.

Més informació:

Si voleu, us podeu posar en contacte amb nosaltres per a qualsevol dubte o aclariment al respecte.