Xerrada «Estat actual de les pensions»: Nota de premsa de CCOO de Girona

Avui (19/1/2023) s’ha realitzat, al local sindical de CCOO de Girona, la xerrada «Estat actual de les pensions» a càrrec de Ricard Bellera, secretari de treball i economia de la CONC i de Belén López secretària general de CCOO de les comarques gironines.

Bellera ha explicat la bateria de mesures rellevants i complementàries amb les quals es va tancar    la primera fase (recuperació de la fórmula de revaloració de pensions amb garantia del poder adquisitiu, derogació del factor de sostenibilitat, cotització d’autònoms amb ingressos reals, garantia legal de les transferències de l’Estat per garantir l’equilibri financer del sistema, el mecanisme d’equitat intergeneracional…).

En Ricard Bellera després ha assenyalat que encara no s’han concretat alguns dels acords aconseguits a la primera fase de la reforma de les pensions, i que no hi ha cap justificació perquè no s’hagin dut a terme. També ha recordat que a l’inici del curs 2022/2023 s’hauria d’haver regulat la cotització de totes les persones que desenvolupen programes de formació vinculats a estudis universitaris i de formació professional. Un altre punt que ha destacat és que encara continua sense solució normativa els problemes que es produeixen en el càlcul de la base reguladora de la prestació d’incapacitat temporal de les persones amb contracte fix-discontinu, especialment al sector agrari.

Bellera ha insistit en el fet que els sindicats han urgit al Ministeri de Seguretat Social que es concretin aquests compromisos de forma prèvia al procés de segona fase que ara comença i ha de dur-se encara a terme.

Hi ha altres compromisos que s’han de posar en marxa també com més aviat millor, ha assenyalat Bellera, entre d’altres, la posada en marxa del projecte normatiu de creació de la compromesa Agència de la Seguretat Social.

Imatge Pensions Girona

Belén López ha remarcat que les prioritats de CCOO són continuar millorant l’estructura d’ingressos, la lluita contra la bretxa de gènere i augmentar les quanties de pensions mínimes i no contributives. A més, assenyala així mateix que encara no s’han concretat alguns dels acords aconseguits en la primera fase de negociació, sense cap justificació, i urgeix al Ministeri a fer-ho com més aviat millor.

López també ha destacat la necessitat de reforçar el paper que el sistema de Seguretat Social pot jugar en la lluita contra els efectes de la bretxa de gènere. En aquesta línia ha assenyalat l’actuació sobre les pensions mínimes i la regla d’integració de llacunes com a instruments especialment rellevants en aquesta qüestió, ja que afecten majoritàriament les dones treballadores. Les quanties de les pensions mínimes i les no contributives han de tenir una fórmula que garanteixi la suficiència de les pensions en relació amb els llindars de risc de pobresa, i la integració de llacunes és una mesura de solidaritat interna del sistema que té un alt impacte en la quantia de la pensió de les persones que tenen carreres de cotització discontínues, amb especial impacte entre les dones.

Per més informació Belén López, secretaria general de CCOO de comarques gironines, telèfon: 636 75 97 38