Des de CCOO celebrem que s’hagi assolit un acord pels pressupostos, i destaquem el valor constructiu aportat pel diàleg social

Malgrat això, lamentem el retard en l’acord, i vetllarem perquè aquest no llastri la seva execució

Des de CCOO celebrem que avui s’hagi anunciat finalment l’acord de pressupostos entre el Govern de la Generalitat, PSC i Catalunya en Comú, un pressupost de més de 41.000 milions d’euros que incrementa substancialment les partides per a polítiques socials, però lamentem que la consecució d’aquest acord s’hagi dilatat gairebé tres mesos, i que hagi creat un clima d’incertesa política en un escenari marcat per l’altíssima inflació que estem vivint. I més quan els agents socials ja ens havíem posat d’acord abans, en un exercici de responsabilitat, sobre les mesures de caràcter social que els pressupostos havien de contemplar, de les que destaquem la necessària urgència en l’actualització del indicador de renda de suficiència de Catalunya, l’impuls a la formació professional o el canvi de model productiu.

Malgrat això, creiem que és una molt bona notícia que aquests pressupostos estiguin ara en disposició d’aprovar-se, tant pel que fa al reforç del valor democràtic de la política, com pel que fa al seu contingut per ell mateix. Juntament amb la notícia de la revalorització de l’SMI –que ha d’anar acompanyada a Catalunya amb l’acord de l’AIC que impulsi la pujada dels salaris més baixos per arribar a un salari mínim de conveni a Catalunya, segons orienta la carta social europea, d’aprop de 1320 Euros, i que s’hauria de reflectir en les clàusules dels convenis d’abast autonòmic- l’acord de pressupostos pensem que serà una eina útil pel desenvolupament econòmic i social del país. Volem destacar també el paper de la nostra organització, i per extensió, el del diàleg social, en la consecució d’aquestes dues fites. Per últim, vetllarem per a que el retard de tres mesos en l’acord no condicioni l’execució d’allò pactat i per tal que es reforcin els serveis públics, tot donat resposta a les necessitats de treballadors i treballadores de la Generalitat de Catalunya que veuran millorades les seves condicions, amb especial incidència a sanitat, educació, serveis socials i cures, així com les necessitats de les persones usuàries, que és tant com dir les de tota la societat.
Podeu descarregar i utilitzar lliurement el tall de veu amb la valoració de Javier Pacheco, Secretari General de CCOO de Catalunya a https://www.ccoo.cat/wp-content/uploads/2023/02/reaccio-pacheco-pressupostos.mp3
Per a més informació: Cristina Torre, Secretària d’Acció Sindical i Transicions Justes 630548652 Oficina de Premsa de CCOO de CatalunyaBarcelona, 1 de febrer de 2023
CCOO de Catalunya