Lliurament dels premis de Poesia de Tardor

Imma Fuster va guanyar el primer premi amb “Retorn a les arrels”

El passat dijous, 30 d’octubre, es van lliurar els premis corresponents la “15ena edició dels  premis de “poesia de tardor”, Memorial José López García, que convoca la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO.

L’acte, que va congregar nombrosos assistents, va estar presentat per l’Estrella Pineda, de la Federació de pensionistes, i presidit pel secretari general de la mateixa, Jaume Huguet, així com el jurat responsable d’atorgar els premis.

Com ja és tradició, en aquest espai de retre  homenatge a persones significatives a l’àmbit de la poesia i del compromís social,  en aquesta 15ena edició s’ha  recordat a una de les  poetesses  més representatives  de la poesia en llengua catalana com va ser M. Mercè Marçal.

A l’acte van  intervenir el sr. Josep Zalacaín, conseller de Gent Gran del districte de Ciutat Vella, de Montserrat Delgado, secretaria de la Secretaria de Formació Sindical, Cultura i Estudis de CCOO i, tancant l’acte, Jaume Huguet, secretari general de la Federació de Pensionistes de CCOO.

Posteriorment, Cristina Suárez  d’ATRESÍ (grup de teatre de CCOO del Vallès Occidental, que compte amb una llarga experiència a l’àmbit de les arts escèniques i que sovint ha col·laborat amb nosaltres), va recitar un recull de poemes de Mercè Marçal.

La decisió del jurat d’aquest any  ha estat la següent:

L’ accèssit a la millor poesia presentada per una persona afiliada a CCOO  per a Ascen Mollà, del Prat del Llobregat,
amb l’obra “Tristeza, tiempo quebrado y súplica”.

El tercer  premi va ésser per a Manuel Quiroga, de Majadahonda, amb l’obra “Biografia de Algodón”

El 2n premi  per a Pere Bonada, de Sant Pau de Seguries,  amb l’obra “El res del tot”.

El 1r premi  per a  Imma Fuster, de Barcelona, amb l’ obra  “Retorn a les arrels”.