Concentració davant la Conselleria d’Economia

Lliurament del Manifest de la Plataforma de la Gent Gran.

La Plataforma Unitària de la Gent Gran de Catalunya, de la que forma part la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO, convoca una concentració el proper dilluns, 29 de setembre, a Barcelona, davant la Conselleria d’Economia: Rambla Catalunya 19-21 (amb Gran Via) a les 11 h.

Farem lliurament al Conseller, Sr. Mas-Colell, d’ un Manifest sobre la devaluació del conjunt de les polítiques socials a Catalunya i les reivincacions del nostre col·lectiu i en el qual exigim:

1r- La recuperació de forma gradual de la devaluació econòmica experimentada pel l’IRSC.

2n- L’acualització de l’IRSC cada any amb l’IPC i la part que li correspondria del creixement econòmic.

3r- Que la quantia de l’IRSC sigui com a mínim equiparable al Llindar de la pobresa moderada a Catalunya.

El Consell Assessor de la Gent Gran vol alertar als poders públics i a la ciutadania sobre les greus conseqüències ocasionades per la davallada del poder adquisitiu de les persones grans a causa de la congelació de les pensions, el copagament en serveis públics i l’encariment dels serveis bàsics. I, per tant, reclama la recuperació poder adquisitiu i revisió de les pensions , la supressió de les taxes destinades al copagament en la prestació dels serveis sanitaris, l’adequació de les tarifes dels serveis bàsics i l’actualització, d’acord amb l’IPC, dels indicadors econòmics d’aplicació i accés als serveis socials (IRSC i IPREM).