Campanya de recollida de signatures contra la fórmula de revalorització de les pensions

Desacord de CCOO i UGT amb la decisió del Govern del PP

Els propers dies 5, 12 i 19 de març, les Federacions de Pensionistes i Jubilats de CCOO i UGT recolliran signatures dirigides a la ministra d’Ocupació i Seguretat Social del Govern del PP, Fátima Báñez, per expressar el desacord amb la decisió del Govern del PP de suprimir la fórmula de revalorització de les pensions públiques.

Els pensionistes i jubilats catalans volen expressar el seu més profund desacord amb la decisió del Govern central de suprimir de forma unilateral la fórmula de revalorització de les pensions públiques sense diàleg previ i trencant el procediment establert en el Pacte de Toledo.

La nova fórmula per calcular la revalorització de pensions instaurada a partir de la Llei 23/2013 no garanteix el poder adquisitiu de les pensions. De fet, suposarà una pèrdua de poder adquisitiu d’entre un 14 % i un 26 % durant els propers 15 anys.

La pèrdua de poder adquisitiu de les pensions suposa l’empobriment especialment dels qui ja tenen per se una pensió baixa (el 54% de les pensions tenen una quantia inferior al Salari Mínim Interprofessional).

Davant aquesta situació, CCOO i UGT han engegat una campanya de recollida de signatures per exigir al Govern central la rectificació i el retorn al marc del diàleg i acord del Pacte de Toledo i recuperar la fórmula que garanteixi el manteniment del poder adquisitiu de les pensions.

A Barcelona, aquesta recollida de signatures, a la qual assistiran els secretaris generals de les Federacions de Pensionistes i Jubilats d’ambdós sindicats, es farà a:

-Dimecres 5 de març: de 10h a 13h, davant de l’INSS (Av. Sant Antoni Maria Claret, 7).
-Dimecres 12 de març: de 10h a 13h, a la Plaça de l’Àngel.
-Dimecres 19 de març: de 10h a 13h, a l’Av. Paral·lel, 50-52.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 4 de març de 2014