La Plataforma Unitària de la Gent Gran de Catalunya convoca una concentració davant del Departament de Benestar Social i Família per reclamar la recuperació de les polítiques socials

El divendres, 11 d’octubre, a les 11 h

La Plataforma Unitària de la Gent Gran de Catalunya, de la qual forma part la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya, ha convocat una concentració davant del Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya (avinguda del Paral·lel, 50-52, Barcelona) el divendres, 11 d’octubre, a les 11 h, on es lliurarà un document reivindicatiu a la consellera, Neus Munté.

El document recull quatre demandes concretes:

– La recuperació de la prestació econòmica vinculada a centre residencial, inicialment paralitzada durant els mesos d’agost i setembre com a mesura provisional i que ha passat a ser indefinida segons va anunciar la consellera el 29 de setembre.
– La recuperació per a les persones dependents o per als seus familiars de les quanties a què tenen dret i no han percebut.
– Actualització de la quantia de l’indicador de renda de suficiència de Catalunya (IRSC), el referent econòmic per accedir i aplicar les polítiques socials. Aquesta quantia està congelada des de l’any 2010.
– Que el Departament de Benestar i Família iniciï els tràmits legals necessaris per a la creació d’una renda garantida de ciutadania.

La Plataforma fa una crida a la participació en aquesta concentració i d’altres mobilitzacions que es convocaran en els propers dies davant el procés de destrucció del nostre estat del benestar, amb atacs directes al poder adquisitiu de les pensions, a la sanitat pública o a la Llei de dependència.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 10 d’octubre de 2013

Agenda:
Divendres 11 d’octubre de 2013
a les 11.00 hores
Dept. Benestar Social i Família (Av. Paral·lel, 50-52, BCN)

D’altra banda, els propers dies la Federació de Pensionistes i Jubilats engega un calendari de mobilització:
-Dijous 17 d’octubre, a les 10.30 h, assemblea general “El futur de les pensions” a la seu de CCOO de Catalunya, amb Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya; Jaume Huguet, secretari general de la Federació de Pensionistes i Jubilats del sindicat; i Carlos Bravo, responsable de relacions de la CS de CCOO amb l’INSS.
-Divendres 18 d’octubre, a les 10.30 h, concentració conjunta davant la Delegació del Govern a Barcelona.