Els pensionistes i jubilats de CCOO i UGT es mobilitzen contra el copagament sanitari

Demà dijous, 21 de juny, davant del Departament de Salut

Les federacions de Pensionistes i Jubilats de CCOO i UGT han convocat per demà dijous, 21 de juny, una concentració davant del Departament de Salut de la Generalitat, a la Travessera de les Corts, núm. 131-159, de Barcelona (al costat del Camp Nou). A les 11.00 hores es concentraran per protestar contra el copagament sanitari, que es posarà en pràctica a partir del proper 23 de juny.

Els pensionistes i jubilats de CCOO i UGT alerten que a partir de dissabte aquest col·lectiu haurà de pagar per part de la Generalitat 1 € per recepta fins a un màxim de 62 € any, ignorant com es retornarà l’excés. Queden exemptes de pagament les pensions no contributives i les rendes mínimes d’inserció. Per part de l’Estat, a partir de l’1 de juliol, tots els perceptors sense excepcions fins a 18.000 € anuals pagaran el 10% del cost del medicament (màxim de 8 euros al mes); de 18.001 € fins a 100.000 € pagaran el 10% fins a un màxim de 18 € al mes; més de 100.000 €, el 60% amb un topall mensual de 60 €. Cada sis mesos es sol•licitarà la devolució de l’excés, però encara no s’ha explicat el procediment. Per als residents a Catalunya s’aplicaran les dues mesures.

Davant la congelació de les pensions, la retallada en els centres sanitaris, els retards en la Llei de dependència i l’aplicació de totes aquestes mesures de copagament sanitari, les federacions de Pensionistes i Jubilats criden a participar en la concentració de demà.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 20 de juny de 2012