La cultura és un dret universal

Per a la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya, la qualitat de vida dels seus afiliats i afiliades no només comporta lluitar pels seus drets i el seu benestar, els àmbits sanitaris i socials, el manteniment del nostre poder adquisitiu, vinculat a les quanties de les pensions, els copagaments sanitaris, les llistes d’espera, les retallades en la Llei de dependència, entre d’altres, sinó també lluitar perquè la cultura, com un dret universal, estigui a l’abast de tothom.

Per assolir aquests objectius, des de la Federació de Pensionistes de CCOO, ens dotem d’eines i instruments de sensibilització i de denúncia, que passen per mobilitzacions, per la participació activa en organitzacions i entitats que, com la nostra, defensen els drets de ciutadania i la democràcia... i també per l’organització d’activitats culturals vinculades a aquelles temàtiques que, com a sindicat de classe i democràtic, ens pertoquen, adreçades no només a l’afiliació sinó el conjunt de la ciutadania.

Les temàtiques que es treballen, d’entre altres, són:

Museístiques amb continguts històrics i socials: Creiem que els museus tenen un paper rellevant en la recuperació i la transmissió de la cultura a través de la memòria col•lectiva dels pobles i de les transformacions socials, a través de les històries que mostren a les persones que els visiten.

Socioculturals des de diferents àmbits: Projecció de documentals i pel·lícules, mitjançant el model de cinefòrum, xerrades vinculades a les temàtiques socials, culturals, polítiques... que ens envolten, o que formen part de la nostra memòria col·lectiva.

Itineraris urbanístics: Des de diferents perspectives: de gènere, històrica, literària, laboral, màgica, misteriosa, negra i criminal...

Memorial històric i democràtic: Aquestes activitats es plantejaran de forma conjunta amb altres entitats memorístiques, i des de diferents vessants (polítiques, sindicals, de gènere, etc.).

Sortides de curta i de llarga durada: A altres indrets de Catalunya i de fora de Catalunya, des de la vessant etnològica, paisatgística, productiva, històrica...

Grup Camí: De recent formació, que cada dos mesos organitza activitats a peu amb la finalitat de conèixer el nostre entorn més proper i la cura del nostre cos mitjançant l’exercici en grata companyia.

Activitats culturals de la Federació de Pensionistes i Jubilats 2020

La Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya ha organitzat un seguit d'actes culturals per a l'any 2020.

més informació »

Presentació del llibre "Estàvem cansats de viure bé "

Articles de l'Albert Soler, recopilats cronològicament en aquest llibre des de finals de 2016 fins a l'octubre de 2019.

més informació »

La Federació de Pensionistes de CCOO de Catalunya organitza un viatge a Astúries.

més informació »

Descomptes per a pensionistes afiliats i afiliades a CCOO

Tots els afiliats i afiliades a CCOO de Catalunya i associats i associades poden gaudir de descomptes

Un acte de Memòria Històrica

Enguany, quan en fa vuitanta de l'acabament de la Guerra Civil, la nostra Federació ha volgut fer un acte de memòria I reparació a les víctimes.

Viatge a Itàlia de la Federació de Pensionistes i Jubilats

El viatge cultural que cada tardor organitza la Secretaria de Cultura de la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya s'ha fet, aquesta vegada, a Italia. Del 16 al 23 de setembre vem descobrir les meravelles del sud d'Itàlia, visitant i gaudint dels indrets més interessants de les ciutats de Bari, Barletta, Trani, Castellana, Alberobello, Matera, Locorotondo, Martina Franca, Ostuni i Lecce, alguns declarats Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO.