Vaga al servei de neteja de graffitis de l’Ajuntament de Barcelona

CCOO i UGT convoquem vaga per als serveis de neteja de graffitis de la ciutat de Barcelona  operat per l’empresa FCC el dia  10 de febrer de 2023

Després de diverses assemblees realitzades amb la plantilla i més d’un any de negociació del conveni col•lectiu, ens trobem en un atzucac, amb les negociacions encallades i sense avenços. Des de CCOO portem molt de temps plantejant a l’empresa les diverses reivindicacions que motiven aquesta vaga, sense rebre resposta o solució. Hem traslladat repetidament a l’empresa la necessitat de poder assolir un acord per tal de renovar el conveni col•lectiu, que va finalitzar la seva vigència el 31 de desembre 2020. Des de aleshores ens trobem amb el salari congelat i sense poder afrontar les necessitats socials i salarials de la plantilla, que, amb una situació d’inflació desbocada, veu erosionat el seu poder adquisitiu.

En el moment actual seguim reivindicant la visualització i reconeixement social dels treballs de neteja de graffitis, com la resta de serveis de sanejament urbà de la ciutat de Barcelona.

L’empresa concessionària del servei FCC es nega a escoltar les reivindicacions de la plantilla i a asseure’s a negociar amb voluntat real d’assolir un acord, i només es dedica a dilatar les negociacions. Lamentem profundament la postura de FCC, així com la seva manca de voluntat de diàleg . Des del principi de les negociacions ha estat així, i en la darrera reunió l’empresa ha rebutjat altre cop totes les propostes de la part social.