Vaga a la Charcutería Alemana els dies 31 de març i 1 d’abril contra la repressió sindical i laboral de l’empresa

CCOO denuncia la persecució sindical als membres del comitè i les coaccions a la plantilla

CCOO d’Indústria ha convocat vaga a La Charcutería Alemana, ubicada a Mercabarna, contra la repressió sindical i laboral que està duent a terme la direcció de l’empresa, que està vulnerant greument els drets fonamentals tant de la representació sindical com de la plantilla. La vaga es farà els dies 31 de març i 1 d’abril, després que la mediació d’avui al Departament de Treball hagi finalitzat sense acord entre les parts.

CCOO d’Indústria denuncia la persecució sindical de l’empresa als membres del comitè, que és tot de CCOO, amb sancions i l’obertura d’expedients, una mesura que pretén que serveixi d’avís per als treballadors i treballadores perquè facin tot el que els demana l’empresa sense protestar, encara que vagi en contra dels seus drets laborals. CCOO també alerta de les coaccions de l’empresa a la plantilla perquè facin hores extres i treballin en dies de festa, així com d’altres pràctiques que no són legals, com gravar-los sense permís durant una assemblea.

CCOO i el comitè d’empresa exigeixen a la direcció de La Charcutería Alemana un viratge en aquesta deriva que ha pres, que ens aboca a una situació de conflicte, i que s’assegui a negociar amb la representació de la plantilla per donar resposta a les necessitats de l’empresa i recuperar la normalitat en les relacions laborals. En cas contrari, el sindicat prendrà les accions i mesures oportunes per trobar una sortida a aquest escenari.