Unes 300 persones es concentren davant de Glovo per reclamar els drets dels treballadors i treballadores de plataforma

Unes 300 persones s’han concentrat aquest matí davant l’empresa Glovo per reclamar la millora de les condicions laborals dels riders de totes les empreses de repartiment de plataforma.

La concentració s’engloba en el marc de la campanya “Prou d’excuses, laboralització, JA!”, iniciada per CCOO de Catalunya i ha servit per fer arribar a Glovo les següents reivindicacions:

1. Que les empreses de plataforma digital contractin directament els repartidors i les repartidores i que cessin les contractacions a través d’empreses de treball temporal (ETT) i/o de logística.
  2. Que es reconegui als repartidors i repartidores l’antiguitat en les contractacions que ja tenien treballant a l’empresa en situació de falsos autònoms.
  3. És inadmissible que les empreses de plataforma ofereixin als seus repartidors i repartidores, sense importar el temps que portin treballant per a l’empresa, contractes temporals i amb període de prova, fins i tot de tres mesos.
  4. Ha de cessar immediatament la pràctica per la qual molts treballadors i treballadores que passen a ser contractats, són acomiadats durant el període de prova, tot i portar diversos anys repartint per a la seva empresa.
  5. Reconèixer els descansos que estableix la llei a les persones repartidores i pagar el que correspongui pel desgast del vehicle amb el qual reparteixen.
  6. Ens sembla intolerable que les empreses de plataforma no abonin la part econòmica pel desgast del vehicle, la benzina, el telèfon, Internet o la roba de treball. No pot ser que s’acomiadi els treballadors i treballadores si se’ls espatlla el vehicle.
  7. Tal com s’ha reclamat amb anterioritat, cal habilitar immediatament lavabos, fonts d’aigua i taquilles per a les seves repartidores i repartidors. Aquestes necessitats s’han vist agreujades davant l’increment de les altes temperatures i la situació de pandèmia.
  8. Proporcionar formació sobre normativa i seguretat vial i sobre prevenció de riscos laborals i seguretat i salut laboral als seus treballadors i treballadores.
  9. Disposar d’un protocol de prevenció contra l’assetjament sexual per a les treballadores de repartiment. Tal com hem denunciat repetidament des del sindicat, les situacions d’assetjament sexual són habituals en aquest sector laboral, i tenen una important incidència entre les dones repartidores.

Feu clic per veure l’àlbum de fotos de la concentració