La plantilla d’Iqoxe es concentrarà demà per reivindicar el seu conveni

Serà a partir de les 7 h, davant de l’empresa

CCOO d’Indústria denuncia que, a pocs dies de la finalització de la ultraactivitat del conveni, l’empresa manté una postura immobilista i lamenta que, tot i el canvi a la direcció d’IQOXE, aquesta mantingui la mateixa tònica de sempre. Tant a la mediació al TLC com en les reunions mantingudes amb l’empresa, aquesta segueix amb la proposta inicial i no té intenció de modificar el planter mínim per garantir l’operació de les plantes en condicions òptimes de seguretat.

Davant d’aquest escenari, el comitè d’empresa ha convocat els treballadors i treballadores a una concentració demà dimecres, 17 de març, a partir de les 7 hores, a les portes d’IQOXE (la Canonja), per exigir el desbloqueig de les negociacions i reivindicar un conveni digne.

Si aquesta situació de bloqueig es manté en els pròxims dies, CCOO no descarta emprendre accions més contundents per desencallar les negociacions.

El conveni col·lectiu d’IQOXE va expirar a finals de 2018. Durant el 2019 la plantilla va fer diverses mobilitzacions per exigir a l’empresa el desbloqueig de les negociacions, que es van tornar a reprendre a principis de 2020, però van quedar paralitzades a causa de l’accident mortal ocorregut el 14 de gener, després per la situació derivada de la pandèmia i, posteriorment, pel procés d’eleccions sindicals a l’empresa.

Un cop represes les negociacions, i davant el plantejament d’IQOXE, el comitè va forçar una mediació al TLC amb dues premisses negociadores. La primera, més personal a les seccions on sigui necessari per garantir la seguretat a les plantes d’IQOXE, ja que amb l’accident va quedar patent aquesta reivindicació, que per a CCOO és fonamental. La segona, que per al període 2019-2020 s’apliquin increments salarials en línia amb els marcats al sector.

La direcció d’IQOXE no ha tingut en compte les propostes del comitè d’empresa i segueix enrocada en la proposta de 2019.