CCOO valora positivament el principi d’acord sobre el Conveni del metall de Tarragona

L’acord recull les principals reivindicacions plantejades pels sindicats

CCOO d’Indústria de Catalunya valora positivament el principi d’acord sobre el Conveni per a la indústria siderometal·lúrgica de la província de Tarragona, assolit ahir amb per la patronal i els sindicats CCOO i UGT, ja que recull les principals reivindicacions plantejades per la part social.

El conveni tindrà una vigència de 2 anys (2020-2021). En el capítol econòmic, el conveni estipula un increment salarial d’un 0,6 % per al 2020, amb efectes retroactius a 1 de gener, i un increment d’un 1,2 % per al 2021. A més, es prorroga la disposició transitòria que estableix que no hi haurà compensació ni absorció dels increments salarials.

El conveni acordat preveu per al 2021 la creació de comissions de treball sobre plans industrials, manteniment i garantia de l’ocupació, teletreball, desconnexió digital i registre de jornada. També s’ha acordat la revisió del text normatiu per evitar contradiccions amb la legalitat vigent i amb el conveni estatal.

Tenint en compte la incertesa de la situació actual, per la crisi derivada de la pandèmia de la COVID-19, CCOO d’Indústria està afrontant la negociació col·lectiva dels diferents convenis sectorials oberts fent un exercici de responsabilitat, però assegurant que les treballadores i treballadors d’aquests sectors no perden els seus drets davant les propostes de retallades que estan plantejant les patronals.