CCOO d’Indústria es reuneix amb l’AEQT i li transmet la seva indignació pel bloqueig a la creació de la Comissió de Seguretat i Salut del Complex Petroquímic de Tarragona

Una representació de CCOO d’Indústria de Tarragona, formada pel secretari general, José M. Martín, i els companys Pedro Carmona i Damián Carrión, s’ha reunit aquest dimecres amb l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT), que els havia convocat per fer una presentació del Pla estratègic 2021-2023 de l’AEQT.
CCOO li ha recriminat que, malgrat que en tot moment l’AEQT diu que aquest Pla estratègic és fruit de la col·laboració i acords amb els diferents agents socials, la realitat és que no s’ha reunit amb nosaltres fins que no només ja ha estat elaborat, sinó fins i tot després de fer-ne un acte de presentació oficial. Així ha deixat sense cap marge d’incidència els agents socials.
Pel que fa al punt relatiu a la seguretat, en el qual segons el pla, hi ha la voluntat d’impulsar un sistema de seguretat homogeni que voldrien que fos un compromís per a les empreses de l’AEQT, CCOO manifesta que és del tot intolerable que amb aquest projecte es vulguin desmarcar de la Comissió de Seguretat i Salut del Complex Petroquímic de Tarragona, que estava composta per representants de l’AEQT, el Departament de Treball, CCOO i UGT (els dos sindicats majoritaris), i que està bloquejada per part de l’AEQT.
Els acords d’aquesta comissió serien d’obligat compliment per a totes les empreses (directes i auxiliars) del complex petroquímic i, entre d’altres coses, hauria de garantir la coordinació dels plans d’autoprotecció i estàndards comuns en prevenció i seguretat
CCOO manté el seu objectiu respecte de la seguretat al Complex Petroquímic de Tarragona i aconseguir un PLASEQTA que sigui efectiu. Per tant, CCOO promourà les accions necessàries tant amb l’AEQT com amb el Govern de la Generalitat per obtenir els seus objectius.
CCOO vam fer arribar també les nostres preocupacions sobre:
• La precarització que s’està instal·lant al complex petroquímic, que les persones que treballen a les empreses auxiliars superen les de les principals i que les condicions en aquestes empreses cada cop són pitjors.
• La Formació dual amb la que s’ha de garantir una ocupació plena per a l’alumnat que obté la seva titulació, i amb la continuada, que els professionals que estan treballant s’adaptin als nous reptes, com la digitalització.
• La transició justa, hem de ser curosos per tal que el canvis que arriben no afectin les persones treballadores i mantinguin una ocupació estable i de qualitat.
L’AEQT va transmetre una especial preocupació per l’endarreriment en l’aprovació del reglament de xarxes tancades de distribució elèctrica i va demanar la nostra implicació com a sindicat majoritari. CCOO vam manifestar que aquesta preocupació és compartida i s’ha transmès en reiterades ocasions a escala federal i confederal als ministeris corresponents del Govern central, així com de les corresponents conselleries de la Generalitat, formant part del Pacte nacional per a l’indústria, i ho continuarem defensant.
La reunió va finalitzar amb la reiteració per part de CCOO en la conveniència de mantenir el diàleg entre l’AEQT i els dos sindicats majoritaris, però que aquest diàleg ha d’estar basat en el compliment dels acords i una participació plena i efectiva dels sindicats.