CCOO de Lleida ha exposat al Parlament de Catalunya els estudis i projectes de creació de les Rodalies de Lleida i dels trens Avant Lleida-Barcelona

Avui dijous, 13 de febrer

A la reunió celebrada aquest matí al Parlament de Catalunya, Cristina Rodríguez, secretària general de CCOO de Lleida, i Alberto Puivecino, secretari general del Sector Ferroviari de CCOO de Lleida, han presentat i explicat detalladament els dos estudis i projectes elaborats pel sindicat, a la totalitat dels grups parlamentaris, i els han sol·licitat que analitzin detalladament els projectes i que, si ho consideren oportú i necessari, els presentin conjuntament al Ple del Parlament.

Pel que fa al projecte “Rodalies de Lleida, un tren per a la classe treballadora”, els responsables sindicals han explicat als grups la preocupant situació en què es troba Lleida pel que fa als serveis ferroviaris de Rodalies, ja que és l’única capital de Catalunya que no té nucli de Rodalies, malgrat que se’n va acordar la implantació, entre la Generalitat i el Ministeri de Foment, l’any 2013. Així mateix han explicat el projecte que inclou detalladament les quatre línies de Rodalies, les actuacions que cal realitzar, els tipus de trens, el nombre de circulacions i els horaris dels trens, tots coordinats amb els serveis d’alta velocitat.

Quant al projecte “Els trens Avant Lleida-Barcelona, un tren per a la classe treballadora”, Rodríguez i Puivecino han explicat als diputats i diputades la lamentable situació en què es troba Lleida pel que fa als serveis ferroviaris de mitjana distància. Els han transmès que si realment es vol contribuir a un desenvolupament sostenible en matèria de mobilitat a l’àrea d’influència de Lleida, s’ha de proporcionar, al major volum de població possible, una alternativa real a la utilització del vehicle privat pel que fa al nombre de freqüències, el preu i el temps de viatge, en els desplaçaments que es produeixen diàriament entre Lleida i Barcelona, que suposen més del 65 % de la totalitat dels que es realitzen amb origen o destinació fora de la província.

Els representants de CCOO han explicat molt concretament l’estudi i el projecte Avant Lleida-Barcelona, en el qual s’inclouen, molt detalladament, els horaris de les 14 freqüències Avant diàries per sentit, amb trens que ja tenen parada a Lleida, la consideració d’obligació de servei públic de totes les freqüències proposades, i l’aplicació d’una tarifa similar a l’anomenada MD per a tots els serveis Avant de Catalunya, tant en la tarifa general com en la resta de tipus de títols de transport i condicions, i que ja existeix per a serveis de mitjana distància convencional. L’aplicació de la tarifa MD faria que el preu del bitllet —tarifa general— fos de 20,10 euros, l’abonament de 10 viatges, 122,20 euros, i l’abonament mensual, 285,60 euros, quant als principals títols de transport.

Cal destacar que els dos projectes de CCOO de Lleida han estat aprovats per unanimitat a l’Ajuntament de Lleida, també han estat aprovats per unanimitat a la Diputació de Lleida com a declaracions institucionals, i han estat presentats a totes les poblacions on hi ha parada de tren des de Cervera a Lleida, a Montblanc i a Montsó.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 13 de febrer de 2020