“Solució” al desgavell de les oposicions

Ahir, dia 4 de maig, després del desastre de les oposicions del dissabte passat, i un cop el Govern ha analitzat les dades que evidencien greus incidències que afecten al 99 % dels processos, ha optat per repetir tots els exàmens excepte els de les categories laborals no transversals.

La Generalitat ha assumit la seva responsabilitat, i tal i com vam demanar, la supervisió d’aquests processos anirà a càrrec de personal intern i ha anunciat també que s’indemnitzarà d’ofici a tothom.

CCOO no podem estar contents, no cal tornar a entrar en detalls per tots coneguts, però la manca de respecte que van haver de suportar 13.500 persones aspirants que van participar en aquestes proves va fer que, incredulitat, primer, angoixa i enuig, després, siguin estats d’ànim, que, per aquest ordre, podrien resumir perfectament el que van patir 13.500 persones.

Persones que han estat estudiant durant mesos i que ara s’hi hauran de tornar a posar a causa d’aquesta situació.

Ara, un cop presa la decisió, la nostra prioritat es que continuï el procés d’estabilització per aconseguir que milers de persones puguin estabilitzar la seva feina per posar fi al problema de la temporalitat.

Notes de valoració després de les reunions de seguiment del procés

Dijous, 4 de maig de 2023

Finalitzades les reunions pel desgavell de les oposicions

Acabem de realitzar la tercera reunió amb la consellera després del desastre de les oposicions del 29 d’abril.

Des del primer moment hem demanat celeritat en l’anàlisi de les irregularitats i en la presa de decisió.

Avui se’ns ha confirmat que la totalitat dels processos organitzats per l’empresa privada van estar viciats i que, per tant, podrien estar anul·lats per un tribunal en el futur.

Davant aquesta situació, el Govern ha decidit anul·lar els actes de dissabte organitzats per aquesta empresa i tornar a realitzar les proves l’1 de juliol per al personal laboral transversal, els agents rurals i el personal d’execució penitenciària, i el 8 de juliol per a la resta de processos.

Els processos del personal laboral gestionats per alguns departaments amb total normalitat, no s’hauran de repetir.

Tal com vam demanar, s’indemnitzarà a totes les persones aspirants pel maltractament rebut el mateix dia.

D’aquesta manera, la Generalitat ha assumit la seva responsabilitat en aquest desgavell, i ha actuat amb celeritat i compartint la informació amb els sindicats.

No podem estar alegres, ja que hi ha milers de persones afectades, però la nostra feina ha fet que cinc dies després del desastre, totes aquestes persones sàpiguen quina és la solució adoptada per l’Administració.

Dimecres, 3 de maig de 2023

Avui hem tingut una nova reunió amb Funció Pública, encapçalada per la consellera Vilagrà.

Ha servit per comprovar que s’està treballant en la direcció que vam demanar diumenge. S’estan analitzant les incidències presentades per les persones aspirants i les declaracions de les més de 50 funcionàries que hi eren presents i poden donar fe del que va passar.

Demà, a les 16 h, tindrem una nova reunió en la qual se’ns donarà la llista dels processos que s’hauran de repetir i els que continuen endavant.

Els processos que decideixin repetir seran aquells en els quals s’hagin detectat vulneracions greus del principi d’igualtat i que, per tant, podrien ser anul·lats posteriorment per un tribunal.

Continuen mantenint la intenció que les repeticions es realitzin abans de l’estiu i ens confirmen que seran organitzades internament.

CCOO hem insistit en el rescabalament a les persones, tant amb devolució de taxes com amb indemnitzacions per despeses extraordinàries derivades dels fets de dissabte.

Diumenge, 30 d’abril de 2023

Acabem de sortir d’una reunió amb la consellera Laura Vilagrà per analitzar la greu situació de les oposicions d’ahir.

• Hem compartit les dades que tenim i hem exigit de forma immediata disculpes i rescabalament a les persones afectades.
  • S’han de tornar immediatament les taxes i les despeses ocasionades per la mala organització.
    Exigim que no es torni a externalitzar mai més un procés i que l’empresa sigui sancionada.
  • Sobre què s’ha de fer amb els processos,  hem demanat la implementació d’una bústia  per recollir les queixes de les persones i la creació d’un gabinet de crisi amb participació sindical, que es reunirà JA dimecres 3 de maig.
  • En funció de l’anàlisi de cada procés, s’haurà d’informar, urgentment, cada persona, de la situació en la qual queda el seu procés concret, amb l’objectiu que si alguna prova s’hagués de repetir, sigui abans de les properes vacances d’estiu.

EN RESUM, ahir molta gent va patir i va ser maltractada per l’Administració. És positiva la ràpida resposta del Govern, però ara la gent ha de rebre: disculpes, rescabalament i  solucions ràpides.

Feu clic per veure: