S’inicia la negociació formal del Conveni de Recerca de Catalunya

Ahir a la tarda, CCOO i UGT van constituir la taula de negociació del 1r Conveni de Recerca de Catalunya, amb la patronal ACREC.

Desprès de més de 7 anys des de que es va iniciar la reivindicació, i de 3 anys amb reunions formals per iniciar la negociació, ahir es va constituir, i registrar l’acta al REGCON, la Taula per negociar el primer Conveni de Recerca de Catalunya. Aquest acte ve precedit d’un any de negociacions sobre la interpretació de l’àmbit funcional acordat al novembre del 2020.

Finalment, ambdues parts, deixen aparcades les seves diferències per avançar en la negociació de les matèries troncals del conveni, deixant els matisos divergents sobre l’àmbit funcional per quan estiguin més avançades les negociacions.

El sector de la Recerca a Catalunya, necessita un marc que reguli les condicions laborals de les persones que treballen al sector, per poder seguir oferint una producció científica de qualitat. La manca d’un conveni sectorial dona lloc a que les condicions de treball a la recerca s’estiguin regulant, amb algunes excepcions de centres amb conveni propi, per convenis com ara el d’Oficines i Despatxos, amb dificultats per reflectir la realitat dels centres d’investigació, o directament per l’Estatut dels Treballadors.

Desprès d’un any de bloqueig patronal, ACREC ha acceptat la proposta que ja vam fer els sindicats, al mes de Maig d’enguany, per iniciar les negociacions del conjunt de matèries i analitzar més endavant la modificació o manteniment de l’àmbit funcional pactat.

No és possible que es perpetuï la precarietat i la temporalitat en el sector i que això estigui passant en centres amb una àmplia participació de la Generalitat. La regulació de les condicions de treball dels investigadors i investigadores de Catalunya no pot esperar més, i ja està fixada la data de la primera reunió de la comissió negociadora per la segona quinzena de Gener.

Aquest serà el primer conveni sectorial de la Recerca de tot l’Estat, ja que no hi ha referències a cap territori, i per CCOO i UGT suposa un repte que abordem amb tota la força que mereix.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 1 de desembre de 2021