Signem l’acord d’estabilització del personal interí pels ens locals sense representació legal de treballadors i treballadores

Seguim amb la voluntat ferma de treballar per a tota la classe treballadora, aconseguint millores socials i acords de país, que inclouen tot el personal de l’Administració local treballi on treballi!

Després d’un intens període de negociació, la Federació de Serveis a la Ciutadania de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya junt amb la UGT de Catalunya, l’ACM i la FMC hem signat un acord de criteris generals per aplicar als processos d’estabilització del personal interí derivats de la Llei 20/2021.

Aquest acord té com a objectiu donar cobertura als ens locals catalans sense cap representació legal de treballadors i treballadores (RLT), introduint un mecanisme d’agilització de la negociació establerta a la disposició addicional novena de la Llei 20/2021, així com facilitar un marc acordat per les bases que permeti complir amb el termini màxim legal de publicació de les convocatòries establert pel 31 de desembre del 2022.

S’ha de tenir en compte que prop de 800 ajuntaments i altres ens locals no tenen cap persona representant sindical, és a dir, mai s’han celebrat eleccions. Per tant, es fàcil entendre com aquest acord cobrirà una important necessitat existent i ho farà establint un instrument que dotarà els ens locals més petits i sense RLT d’unes bases negociades que ajudin a situar la taxa de temporalitat estructural per sota del 8 % i posi fi al frau per abús en la temporalitat.

L’acord inclou les nostres propostes dirigides a no dilapidar el capital humà, formació i coneixements de les persones que porten molts anys, de manera temporal, prestant els seus serveis amb un alt grau de professionalitat a les administracions locals. La qualitat del servei públic que es presta també està en joc.

Més enllà d’altres consideracions que es puguin fer, aquest acord reflecteix el paper que la Comissió Obrera Nacional de Catalunya té com a sindicat majoritari. No només defensem els drets del personal a les administracions on tenim representació (és a dir, on tenim delegats i delegades), sinó que exercim la nostra acció sindical dirigint-la a totes les persones treballadores d’arreu de Catalunya.

Podeu descarregar l’acord pitjant aquí.

Ja ho vam fer l’any 2014 sent decisius en l’assoliment de “l’Acord comú de condicions dels empleats públics dels ens locals de Catalunya de menys de 20.000 habitants”, una regulació que, en aquest moment, ja millora les condicions de treball del personal de més de 120 ens locals.

Ara, amb l’acord signat de criteris generals per aplicar als processos d’estabilització, de nou demostrem la nostra ferma voluntat de treballar per a tota la classe treballadora, així com també la nostra gran capacitat d’acció sindical per aconseguir millores i acords de país, incloent tot el personal de l’Administració local, treballi on treballi.