Signatura del Primer Conveni Col·lectiu d’àmbit autonòmic de Catalunya d’atenció a la gent gran ( GERCAT)

Es tracta del 1r Conveni col·lectiu català d’atenció a la gent gran

Avui 7 de maig de 2021, s’ha procedit a la signatura del 1r Conveni col·lectiu d’àmbit autonòmic de Catalunya d’atenció a la gent gran, per part de CCOO, UGT i les organitzacions empresarials ACRA, La Unió i CAPSS, un cop s’ha passat pels respectius òrgans de Direcció per tal de ratificar el Preacord signat el passat 3 d’abril.

L’àmbit funcional d’aplicació del present Conveni Col·lectiu està constituït per les empreses: residències per a persones grans, centres de dia, centres de nit, habitatges tutelats, sempre que no tinguin conveni col·lectiu propi i que acreditin uns ingressos habituals i continuats superiors al 60% de la seva facturació per aquesta activitat provinents de l’Administració Pública. Tot això, qualsevol que sigui la seva denominació, i amb l’única excepció d’aquelles empreses on la gestió i la titularitat correspongui a l’Administració Pública.

Aquest conveni entrarà en vigor, un cop es publiqui de forma oficial al DOGC, però amb efectes econòmics retroactius a dia 1 de gener de 2021.

Es tracta d’una signatura històrica, en tractar-se del 1r Conveni col.lectiu català d’atenció a la gent gran, en el qual s’emmarca en un escenari econòmic pel període 2021-2023 de millora tarifària que permetrà incrementar les condicions salarials del col·lectiu professional.

Totes les parts ens hem compromès a continuar negociant, ja des de la seva entrada en vigor amb l’objectiu de millorar-lo.

Des de CCOO fem una valoració positiva d’aquest Conveni, malgrat som conscients que queda molt camí per recórrer en aquest sector, altament feminitzat i precaritzat, i continuarem lluitant tant per ampliar l’àmbit funcional d’aplicació del present conveni com per millorar les condicions de treball.