Sense avenços en la mediació del conflicte del servei d’escombraries a Salt, on empresa i ajuntament es mostren disposats a vulnerar el dret de vaga

Comunicat de valoració del comitè de vaga d’FCC Salt, de la mediació de divendres, 7 de gener: sembla que només ha servit perquè empresa i ajuntament guanyin temps per poder vulnerar el dret de vaga.

Després de 12 h de mediació, el comitè de vaga de la plantilla de FCC Medio Ambiente de Salt, valora de manera molt negativa l’actitud de l’empresa i també la de l’ajuntament.

Tot i que inicialment semblava que hi havia la intenció de trobar noves propostes que apropessin posicions, les propostes de l’empresa han deixat clar que el que volen és que els treballadors perdin poder adquisitiu i mantenir les actuals condicions laborals, negant-se de manera rotunda a la clàusula de revisió de l’IPC.

Posem com a exemple la darrera proposta empresarial sobre salaris, repartir l’IPC del 2021 (6,7%) durant els cinc anys de durada del nou conveni, sense cap clàusula de revisió de l’IPC durant la durada del nou conveni. En definitiva, s’està demanant que la plantilla perdi poder adquisitiu durant cinc anys més.

Veiem amb molta preocupació aquest enquistament de la patronal, mentre que sumat a les declaracions de l’ajuntament, podem afirmar que patronal i ajuntament estan apostant per la negació del conflicte i que això porti a:

• La judicialització del conflicte
• La vulneració del dret de vaga
• El manteniment de la precarietat dels eventuals
• L’empitjorament de les condicions laborals, especialment les de salut i prevenció d’accidents.
• La rebaixa de la despesa de personal mitjançant la congelació i no revisió dels IPC anuals.
• L’enquistament del conflicte

L’ajuntament, tot i les seves proclames de suposada neutralitat, ja no s’amaga a l’hora de declarar que està per la vulneració del dret a la vaga.

Ens dol que un suposat ajuntament d’esquerres no qüestioni els guanys i privilegis d’una multinacional, però sí que s’atreveix a criminalitzar uns veïns del poble, que tenen com a pecat treballar en la recollida d’escombraries i la neteja viària.

Un cop executin l’anunciada vulneració del dret a vaga, procedirem a les pertinents denúncies de vulneració de drets fonamentals i cessió il·legal de treballadors davant dels tribunals.