Seguiment massiu del primer dia de #VagaEducació

… i paraules buides del conseller

Les dades provisionals que CCOO Educació ha pogut obtenir dels diferents centres i col·lectius cridats a la vaga certifiquen un seguiment massiu entre aquelles treballadores no obligades a fer serveis mínims, que xifrem en una mitjana del 60 %. El seguiment oscil·la entre més del 75 % en alguns centres de secundària de la pública, i una mica més del 50 % en altres col·lectius, on els serveis mínims completament abusius han impossibilitat el seguiment efectiu de la vaga.

Pel que es refereix a les mobilitzacions, cal destacar la participació de més de 40.000 persones a la manifestació central de Barcelona i més de 5.000 a Girona, a més de desenes de piquets informatius i de columnes des de diferents poblacions i barris.

Sense reacció real de la conselleria

Un cop acabada la manifestació, el conseller Gonzàlez-Cambray s’ha volgut reunir amb una representació dels sindicats convocants, per intentar escenificar un fotografia conciliadora i dialogant, a través d’una conversa de deu minuts on el consellar s’ha mantingut inflexible en la seva voluntat d’aplicar el calendari i els nous currículums, malgrat l’opinió unànime del sector en contra.

Davant d’aquesta actitud immobilista, la Federació d’Educació de CCOO i la resta de sindicats continuarem amb el calendari de mobilitzacions fins a aconseguir un canvi d’actitud del Govern que faci possible millorar l’educació, revertir les retallades i trencar amb la prepotència del conseller Cambray.