S’arriba a un principi d’acord a Bic Graphic

Amb aquest preacord es redueix el volum de persones afectades de 52 a 44

Aquesta tarda, el comitè d’empresa i la direcció de BIC Graphic, de Tarragona, han arribat a un principi d’acord sobre l’ERO amb el qual s’ha reduït el volum de persones afectades i es prioritza el criteri de voluntarietat per acollir-se a l’expedient. CCOO valora positivament el preacord, amb el qual també s’han pactat unes condicions de sortida per sobre de les que marca la normativa vigent.

Amb aquest acord es redueix el nombre de persones afectades per l’expedient de 52 a 44. D’aquestes 44, es potenciaran les sortides no traumàtiques, mitjançant prejubilacions voluntàries de persones que tenen més de 58 anys, mitjançant un conveni especial amb la Seguretat Social, i l’empresa els pagarà un complement de fins al 85 % del salari.

En matèria econòmica, s’ha pactat una indemnització equivalent a la de l’acomiadament improcedent (entre 45 i 33 dies per any treballat), més una suma de 400 euros per any treballat, amb un mínim de 2.000 euros i un màxim de 5.700 euros.

Aquest preacord s’ha assolit gràcies a la pressió de la mobilització de la plantilla, que haurà de ratificar-lo. Amb aquest acord queda desconvocada la vaga prevista per als dies 14, 17 i 18 de maig.