Proposta de CCOO per la requalificació i qualificació de les categories professionals

La FSS-CCOO reivindica la culminació de la Disposició transitòria 3ª de l’EBEP

CCOO fa temps que denuncia que la immensa majoria de les qualificacions del sector sanitari han arrossegat problemes des de l’origen de l’elaboració del Catàleg Nacional, per aquest motiu la iniciativa de l’Institut Nacional de Qualificacions (INCUAL) d’obrir el procés de revisió i actualització de les qualificacions, transcorreguts pràcticament deu anys des de l’anterior procés, semblava inicialment una oportunitat per valorar la situació i adequar-la a la realitat de les professions del sector.

CCOO continua defensant en tots els àmbits de negociació l’adequació de totes les professions de l’àmbit sanitari al nivell de qualificació que estan efectivament desenvolupant i se’ls exigeix per part d’empreses i administracions, però no se’ls reconeix, ni en l’àmbit curricular ni de classificació professional.

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO (FSS-CCOO) manté la seva determinació històrica de donar una resposta global al marc de les qualificacions i classificació professional que es correspongui amb els avenços produïts en el sector sanitari. Una proposta que doni resposta a tots els col·lectius que integren el sistema nacional de salut (SNS).

Aquestes son les propostes de CCOO REQUALIFICACIO PROFESSIONALS SANITAT, abril 2021.pdf