La FSS-CCOO i l’Associació MIR Espanya valoren positivament la reunió amb el Ministeri de Sanitat després d’acordar dur a l’Àmbit de Negociació les condicions del personal resident

Una millora de condicions per seguir posant en valor la qualitat de sistema de formació especialitzada, que ha d’anar acompanyada, sens dubte, d’un millor reconeixement en condicions laborals i retributives de el personal en formació, personal que ha mostrat el seu compromís durant tota la pandèmia.

En aquest sentit, el Ministeri de Sanitat va reconèixer que en els temes que s’han d’abordar en la negociació dins de l’Àmbit de Negociació de l’SNS està inclòs l’abordar la problemàtica de el personal resident i que és un dels temes que ha prioritzat CCOO en el seu escrit; pel que considera que ha de ser un dels temes a abordar properament en aquest àmbit. D’d’aquesta manera, Sanitat considera que s’hagi de abordar aquesta problemàtica, tot i que entén que també haurà de ser negociada amb les comunitats autònomes. En aquest sentit, des de CCOO i l’Associació MIR es recorda que en la nostra proposta hi havia el traslladar a la Comissió de Recursos Humans dels acords que s’adoptin en aquesta matèria, tot i que entenent que l’establiment d’un salari mínim sí que és competència de l’Ministeri, així com la modificació de el Reial Decret 1146/2006.

La FSS-CCOO i l’Associació MIR van reiterar que és imprescindible establir un salari mínim que millori ostensiblement les actuals retribucions que percep aquest personal; d’altra banda, van insistir en la necessitat d’establir jornades màximes i volum màxim de guàrdies mensuals, regulació dels descansos, i sobretot implantar el control horari perquè els acords siguin una realitat en els centres de treball.

CCOO i l’Associació MIR han traslladat així mateix en la reunió a l’Ministeri de Sanitat que el cost que suposaria la proposta presentada per ambdues organitzacions, tant pel que fa a retribucions bàsiques, se situaria al voltant de 275 milions d’euros.

La FSS-CCOO i l’Associació MIR Espanya queden a l’espera que s’obri al més aviat possible la negociació el Reial Decret i que puguem millorar ostensiblement les condicions laborals i retributives, tot i que en principi la valoració és positiva per la voluntat demostrada per el Ministeri.

@repost