CCOO presenta una esmena d’addicció parcial al projecte de Llei de pressupostos generals de l’Estat per tal de donar resposta global al marc de les qualificacions i classificació professional

Conjuntament amb la Plataforma Nacional de Técnicos Sanitarios C1

CCOO conjuntament amb la Plataforma Nacional de Técnicos Sanitarios C1 hem presentat una esmena al projecte de llei de pressupostos generals de l’Estat per al proper 2021, per tal que inclogui una partida pressupostària que doni resposta global al marc de les qualificacions i classificació professional.

Aquesta esmena es presenta amb la finalitat de declarar conclosa la vigència de la disposició transitòria 3a de l’actual Decret legislatiu 5/2015 de 30 d’octubre perquè s’aprovi el text refós de l’Estatut bàsic de l’empleat públic (EBEP).

Aquesta Llei (EBEP), en la seva disposició transitòria tercera, fa referència a la nova classificació professional i es crea per regular els nous títols universitaris oficials vigents a l’entrada en vigor d’aquest estatut i fins que es generalitzi la seva implantació. Ara bé, aquest EBEP publicat al 2007 és ja una norma derogada i substituïda pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’estatut de l’empleat públic, i malgrat tot s’està mantenint de manera continuada la situació de transitorietat per als graus de formació professional, als quals, realment no els afecta la implantació dels títols universitaris.

La regla en matèria de transitorietat era clara: “delimitar de manera precisa l’ampliació temporal”, no obstant això, reiterem que no s’ha dut a terme i caldria que el legislador estableixi un termini concret per tal que el règim transitori conclogui.

Des de CCOO continuem mantenint la nostra determinació històrica de donar una resposta global al marc de les qualificacions i classificació professional que es correspongui amb els avenços produïts en el sector sanitari. Una proposta de futur que doni resposta a tots els col.lectius que integren el Sistema Nacional de Salut.