Acord interprofessional de Catalunya (AIC). Orientacions en salut laboral i negociació col·lectiva

L’objectiu d’aquest fullet informatiu és donar a conèixer les orientacions assenyalades per CCOO de Catalunya en matèria de negociació col·lectiva i els continguts de l’Acord Interprofessional de Catalunya en salut laboral, amb la finalitat de facilitar la participació de les persones treballadores i dels seus representants en la negociació de Convenis Col·lectius i acords d’empresa.

L’Acord Interprofessional de Catalunya (AIC) 2018-2020, signat pels agents socials (CCOO, UGT, FOMENT i PIMEC) respon als objectius d’acció sindical acordats en el Pla d’acció de l’XI Congrés de CCOO de Catalunya i a la voluntat sindical de “situar el sindicat a l’ofensiva”. Amb l’AIC es pretén conquerir una sortida justa al llarg període de crisi econòmica i contribuir, així, a la superació dels efectes negatius de les reformes laborals, recuperant drets, dignificant les condicions de treball i salut, creant les condicions per a nous avenços i millores en el món del treball.

L’Acord interprofessional de Catalunya (AIC) és el resultat d’una estratègia sindical que aposta de manera clara per la concertació com a instrument per a la consecució de drets per als treballadors i treballadores en el marc de les relacions laborals de Catalunya.

L’AIC és el vehicle de consens per assolir importants millores en les condicions de treball, que, conjuntament amb les propostes del sindicat, ha de configurar una línia de treball que posi fi als llargs anys de retallades i d’ajustos en els drets dels treballadors i treballadores, i iniciï un camí de recuperació i reequilibri en les relacions de treball.

En concret, els nostres objectius sindicals en l’AIC, i els mateixos continguts i acords finals, s’emmarquen en la lluita sindical al voltant dels tres amplis eixos estratègics d’acció sindical, i entre ells la salut laboral, que són presents de manera transversal en tot l’AIC.

Dintre de la nostra estratègia sindical és molt necessari lluitar contra l’increment de la sinistralitat laboral, que des de la sortida de la crisis no ha deixat de pujar any darrera any a uns nivells d’incidència més alts que abans de la crisis. L’AIC ens ha de servir per poder traslladar punts concrets de salut laboral als convenis sectorials o convenis d’empresa per tal de reduir aquesta sinistralitat.

Tot això ajuda a tenir un marc d’orientació a l’hora d’incorporar punts de millorar a la negociació de convenis col·lectius tant per la part sindical com per la patronal.

Feu clic per veure: