CCOO denuncia els acomiadaments per emmalaltir a Atento Teleservicios de Barcelona

En els 14 darrers mesos, l’empresa ha acomiadat 17 persones treballadores a través de l’article 52 d) de l’Estatut dels Treballadors

La Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO informa que, en els primers 44 dies del 2020, Atento Teleservicios de Barcelona ha acomiadat 6 persones (els dies 21 de gener, 27 de gener, 3 de febrer, 6 de febrer, 10 de febrer i 13 de febrer). La darrera acomiadada ha estat una delegada sindical amb malaltia greu reconeguda pel tècnic de prevenció de l’empresa. Prèviament, l’any 2019 la direcció d’Atento -empresa amb 1.245 treballadors- va acomiadar 11 persones: per tant, un total de 17 persones en els darrers 14 mesos.

CCOO considera que l’empresa està fent un abús excessiu d’aquesta causa d’extinció de la contractació per causes objectives (article 52 d) de l’Estatut dels Treballadors), i a més sense tenir la més mínima consideració cap a les situacions de malaltia de les persones afectades. Casos greus són els d’una companya que va ser acomiadada el 20 de maig de l’any passat i que va morir al gener d’enguany, el d’una altra amb un fill hospitalitzat en estat greu, que va rebre abans la quitança que la comunicació d’acomiadament per burofax, així com també l’acomiadament de la presidenta del Comitè d’Empresa de la delegació d’Atento a Lleida.

Des de CCOO (que sempre ha demanat corregir la reforma laboral), s’espera que la derogació de l’article 52 d) de l’Estatut dels Treballadors, que acaba d’aprovar el Govern central, serveixi per acabar amb aquestes situacions d’acomiadaments per emmalaltir com les que es donen a Atento.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 19 de febrer de 2020