Aquest tancament s’emmarca en les mobilitzacions que els sindicats majoritaris CCOO i UGT estan duent a terme sota el lema “SALVEM CORREUS” i que té a l’horitzó més immediat la convocatòria de vaga general del pròxim 1, 2 i 3 de juny.

Els sindicats denuncien la política d’abandonament del servei públic postal i de Correus, que ha provocat la caiguda de la càrrega de treball i una situació insostenible econòmicament (enfonsament) amb unes pèrdues de gairebé 600 milions d’euros des del 2019, si sumem els 100 milions en negatiu de l’exercici 2021, i un dèficit estructural que el situa a la vora de la fallida tècnica.

Aquesta política de desballestament intencionat de l’empresa pública més gran d’aquest país per part del seu president ha tingut com a conseqüència directa la implantació d’un model d’ocupació escombraries, amb altes taxes de precarietat laboral a la plantilla de l’empresa pública més gran del país, amb més de 10.000 llocs a temps parcial, fet que suposa més del 20% del total de la plantilla. A la província de GIRONA, la taxa d’ocupació a temps parcial ronda el 25%.

El deteriorament del servei postal públic és cada cop més evident a comarques gironines. La causa directa d’aquest deteriorament és la política de desmantellament del servei públic postal i de Correus, l’enfonsament de la seva activitat, i la precarització de l’ocupació i de les condicions de treball.

El president de Correus i el govern, desoint la majoria sindical que representa el 76% de la plantilla, que exigeix una negociació real i efectiva sobre el model postal públic, el seu finançament i la seva viabilitat, han provocat la ruptura unilateral del diàleg social i la imposició de mesures laborals que han augmentat la conflictivitat i la judicialització de les relacions laborals a Correus.

CCOO i UGT continuaran amb les mobilitzacions cap a la vaga general convocada per als dies 1, 2 i 3 de juny sota el lema “salvem Correus”. Les dues organitzacions exigeixen al Govern espanyol un replantejament sobre el futur de l’operador postal, des d’un model de servei públic de qualitat per a la ciutadania del país, contrari al full de ruta de desmantellament de l’operador públic seguit des de fa 3 anys per Serrano.