Nova jornada de vaga de la neteja de les terminals de l’Aeroport del Prat, el proper 3 de setembre

El mateix divendres tindrà lloc una concentració a la plaça de Sant Jaume de Barcelona, a les 11 hores

Les treballadores dels serveis de neteja de les terminals T1 i T2 de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona – El Prat, porten des del mes de març del 2020 en ERTO derivat de la situació creada per la COVID-19. Al llarg de tot aquest temps, el comitè ha fet comunicat en nombroses ocasions a AENA i l’empresa  SACYR la sobrecàrrega de treball que pateixen els treballadors i les treballadores del servei, i ha demanat una major desafecció de persones actualment en ERTO d’acord amb la reactivació de les dues terminals de l’aeroport que actualment estan en percentatges d’activitat superiors als de persones desafectades del total de la plantilla.

Com a conseqüència de la constant negativa tant de l’empresa adjudicatària SACYR com de la mateixa AENA a fer una previsió de la càrrega de treball que no tingui com a conseqüència la sobrecàrrega constant de les treballadores, així com una estratègia de reducció de llocs de treball encoberta.  El comitè d’empresa va decidir convocar vaga  intermitent que s’inicià el 2 i el 16 de juliol i que tindrà continuïtat al mes de setembre d’aquest 2021.

La situació creada per la COVID-19 no pot representar un endarreriment en els drets democràtics, laborals i socials dels treballadors i treballadores, i de la ciutadania i usuaris en general.

L’activitat de l’aeroport es recupera i la plantilla de neteja continua sense reincorporar-se. Actualment, l’aeroport recupera la seva activitat, però les empreses no desafecten  els treballadors i treballadores. Vàters, espais comuns i les diferents zones han d’estar nets i  desinfectats tant si s’utilitzen, com si no.

Des de CCOO de Catalunya, volem recordar que les administracions han de preservar l’interès general i no enfocades a defensar els interessos propis o de les empreses. En aquest sentit, convoquem a una concentració per aquest divendres 3 de setembre, a la plaça de Sant Jaume, per exigir a les administracions la implicació necessària i que no mirin cap a un altra banda.

AENA i SACYR volen millorar el seu compte de resultats a costa de la  salut de les treballadores i treballadors i la dels usuaris de l’aeroport.

En el marc de la vaga, tindrà lloc una concentració el mateix 3 de setembre, a les 11 hores, a la plaça de Sant Jaume de Barcelona.