Nova jornada de vaga de la neteja de les terminals de l’Aeroport del Prat, demà 16 de juliol

Les treballadores dels serveis de neteja de les terminals T1 i T2 de l’Aeroport Josep Tarradellas, porten més d’un any en ERTO derivat de la situació creada per la COVID-19. Al llarg de tot aquest temps, el comitè ha explicat en nombroses ocasions a AENA i a l’empresa Sacyr la sobrecàrrega de treball que pateixen els treballadors i les treballadores del servei, i ha demanat una major desafecció de persones actualment en ERTO, d’acord amb la reactivació de les dues terminals de l’aeroport que actualment estan en percentatges d’activitat superiors als de persones desafectades del total de la plantilla.

Com a conseqüència de la constant negativa tant de l’empresa adjudicatària Sacyr com de la mateixa AENA a fer una previsió de la càrrega de treball que no tingui com a conseqüència la sobrecàrrega constant de les treballadores, el comitè d’empresa va decidir convocar una vaga intermitent que es va iniciar el 2 de juliol amb continuïtat als mesos d’agost i setembre d’aquest 2021. Aquest divendres 16 de juliol, a partir de les 10 del matí, hi haurà una nova concentració davant la Terminal T1.

La situació creada per la COVID-19 no pot representar un endarreriment en els drets democràtics dels treballadors i treballadores, i de la ciutadania en general. És en aquest sentit, que des de CCOO de Catalunya, volem recordar que les administracions han de preservar l’interès general i no defensar els interessos propis o de les empreses.

L’activitat de l’aeroport es recupera i la plantilla de neteja continua sense reincorporar-se. Actualment, l’aeroport recupera la seva activitat, però les empreses no desafecten els treballadors i treballadores en ERTO. WC, espais comuns i altres zones han d’estar nets i desinfectats tant si s’utilitzen, com si no.

AENA i Sacyr volen millorar el seu compte de resultats a costa de la salut de les treballadores i treballadors i la dels usuaris de l’aeroport.

La neteja és essencial per lluitar contra la  COVID19.  Menys neteja = més contagis.
Prou de falta de personal i sobrecàrregues de treball.
Concentració: 16 de juliol, a les 10 hores, davant de l’entrada de la Terminal T1

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 15 de juliol de 2021