Nova jornada de vaga a l’educació. Es manté la mobilització mentre el departament no demana mediació amb el Comitè de Vaga

Avui ha tingut lloc el setè dia de vaga de l’educació pública, la primera de jornada sencera d’aquest tercer trimestre. El seguiment ha estat superior al 30 %, un percentatge que valorem com a molt positiu, tenint en compte el desgast salarial i laboral de les treballadores convocades i el manteniment d’uns serveis mínims completament abusius.

La manifestació de Barcelona ha reunit milers de persones i ha acabat davant del Departament d’Educació, un altre cop blindat pels mossos d’esquadra, en una nova demostració del que entén el conseller González Cambray per diàleg.

Des de CCOO denunciem públicament l’actitud de desinterès del conseller que, mentre insisteix públicament a dir que vol negociar i que mai no s’aixecarà de la taula, no demana la mediació del Departament de Treball per asseure’s amb el Comitè de Vaga i trobar una sortida al conflicte.

Quan tota la comunitat educativa (famílies, equips directius, estudiants i treballadores i treballadors) denunciem el perill real de col·lapse de l’educació pública, González Cambray no és capaç ni de fer el mínim gest que faria qualsevol empresa privada davant d’una convocatòria de vaga, demostrant el seu tarannà immobilista i autoritari. CCOO, amb la resta de sindicats continuarem la mobilització fins a fer efectiva una negociació real i la reversió de les retallades.