Nou acord per apujar el salari mínim interprofessional

L’augment s’aplicarà també a la nòmina del setembre

El Ministeri de Treball i Economia Social i CCOO i UGT han arribat a un acord per incrementar el salari mínim interprofessional (SMI) aquest any 2021. El ministeri i les organitzacions sindicals han acordat apujar 15 euros el salari mínim interprofessional.

L’augment acordat, per un import de 15 euros mensuals (al voltant de l’1,6 %), s’aplicarà des de l’1 de setembre del 2021. Amb aquesta nova pujada, la segona des de l’inici de la legislatura, el Govern i els sindicats avancen en el compromís perquè l’SMI, mitjançant la seva progressiva revisió el 2022 i el 2023, arribi al 60 % del salari mitjà abans de la fi de la legislatura, tal com determina la Carta social europea subscrita per Espanya.

La quantitat es correspon amb el valor mitjà de la forquilla recomanada per la Comissió Assessora per a l’Anàlisi del Salari Mínim Interprofessional.

El Govern i els sindicats es comprometen a l’acompliment de l’objectiu de situar l’SMI en el 60 % del salari mitjà, mitjançant la seva progressiva revisió el 2022 i el 2023.

Comissió assessora

El dictamen de la Comissió Assessora per a l’Anàlisi del Salari Mínim Interprofessional proposava una forquilla per incrementar entre 12 i 19 euros mensuals, amb un valor central de 15 euros el 2021 per assolir, progressivament, fins a un màxim de 1.049 euros mensuals el 2023.

Aquest acord és resultat del diàleg social que es va iniciar l’1 de setembre a la taula específica a la qual els agents socials van ser convocats pel Ministeri de Treball i Economia Social.

L’SMI suposa una garantia de protecció a les rendes de la feina de les persones treballadores més vulnerables i actua com un important factor d’equitat, a més de ser una eina fonamental per lluitar contra la pobresa laboral.

Feu clic per veure la nota de premsa de CCOO d’Espanya