No admetem excuses: volem millorar les nostres condicions laborals i defensar els serveis públics!

El 17 de novembre del 2021, s’ha reprès el grup de treball de Mesures socials, laborals i de conciliació, conformat pel Govern de la Generalitat i pels tres sindicats de la Mesa General de Negociació.

Aquest grup va ser acordat en el punt quart de l’Acord de l’11 de desembre del 2018 per CCOO i UGT amb el Govern. En aquell procés de mobilització i negociació, en què vam recuperar les pagues extres robades, vam acordar continuar negociant altres mesures de millores laborals.

Fruit d’aquest grup, l’estiu del 2019, vam signar tres acords a la Mesa General de Negociació: mobilitat immediata per a les dones víctimes de violència de gènere, permisos per a persones amb fills i filles amb discapacitat, i mesures de reincorporació progressiva al lloc de treball després d’una baixa d’IT per malaltia greu.

A les reunions següents, el Govern va rebutjar totes les nostres propostes amb l’excusa de la manca de pressupost, fins que va arribar la pandèmia i els treballs es van anul·lar fins al desembre del 2020. La situació política a Catalunya va incapacitar el Govern per negociar amb la representació dels seus treballadors i treballadores en els mesos posteriors.

Finalment, a la reunió hem reprès alguns temes pendents de les darreres reunions: petites millores en distribució horària, flexibilitat, inici del còmput per al gaudiment del permís d’hospitalització i substitució del justificant per una declaració responsable en cas d’absència per motius de salut. Esperem la proposta concreta del Govern després del debat d’avui. Són petites millores a les quals no renunciem, però volem més, molt més.

Per això, CCOO hem insistit a mantenir la primera llista de propostes que vam fer a l’inici de la negociació i recordem que encara hi ha retallades sofertes l’any 2012 pendents de recuperar. Això necessàriament ha de formar part d’aquesta negociació. Són mesures de reducció de la jornada laboral (35 hores, reducció de l’horari lectiu, reducció per a majors de 55 anys…), de protecció de la maternitat i de conciliació de la feina amb la vida personal (100 % del sou en el primer any de criança, recuperació de dies de permís…), d’increment de retribucions addicionals (fons d’acció social, productivitat, tiquets menjador…), entre d’altres.

Ara s’està negociant el pressupost de la Generalitat per al 2022. Ara és el moment de disputar els salaris i de defensar els serveis públics!

Feu clic per veure el full informatiu del grup de treball de Mesures socials, laborals i de conciliació dels treballadors i treballadores de la Generalitat