Jubilats i pensionistes de CCOO de Lleida lliuren un manifest a la Subdelegació del Govern

El dia 1 d’octubre, una delegació de la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Lleida, juntament amb la Unió de Jubilats i Pensionistes de la UGT de Lleida i l’Associació Coordinadora de la Gent Gran i Voluntariat Sènior de Lleida i Comarques, van ser rebuts pel subdelegat del Govern central, al qual van lliurar un manifest amb motiu de la commemoració, l’1 d’octubre, del Dia Internacional de les Persones Grans.

El manifest fa un ampli repàs a la situació general de la gent gran i de les causes que la provoquen, i ressalta la contribució d’aquestes persones en els diferents àmbits de desenvolupament econòmic i social del país. El manifest continua reclamant al Govern i al conjunt d’administracions i poders públics una llista de set punts que consideren irrenunciables: que es desenvolupin i s’implantin polítiques públiques de promoció de la salut; que es continuïn protegint les persones grans de la COVID-19; que els sistemes d’atenció a la dependència tinguin més capacitat de resposta; que els partits polítics tinguin en compte que el col·lectiu de persones grans és molt sensible a les polítiques de retallades; que s’abordi la desigualtat en totes les etapes de la vida; que s’iniciï el debat per elaborar una llei integral de drets de les persones grans, i que es consideri un repte garantir una millor qualitat de vida a les persones grans. Finalment, en el manifest, avisen que es continuaran mobilitzant contra la pobresa energètica.