Concentració de treballadores i treballadors del Banc Sabadell contra l’ERO

Prop d’un centenar de treballadors i treballadores del Banc Sabadell convocats per CCOO de Lleida i altres sindicats es van concentrar el 28 de setembre davant de l’oficina de la rambla de Ferran de Lleida. El motiu de la protesta és que el Banc Sabadell ha posat en marxa un procediment d’acomiadament col·lectiu, així com de mobilitat geogràfica i modificació substancial de les condicions de treball que afectarà la totalitat dels centres de treball de l’empresa a escala estatal i a 1.936 persones. CCOO creu que no hi ha motius per efectuar un procés d’aquestes característiques, sobretot quan, fruit d’un acord, s’ha reduït la plantilla 1.800 persones amb prejubilacions i jubilacions anticipades i s’han realitzat contractacions durant el 2021.

Durant aquest 2021 l’entitat ha contractat prop de 300 nous companys i companyes, senyal inequívoca que falta personal per tirar endavant totes les tasques i els volums d’operacions que atenen diàriament.

El tancament massiu d’oficines no només afecta la plantilla del banc, sinó també la clientela, ja que posa en perill el servei bancari en moltes poblacions.

Des de CCOO no permetrem cap plantejament d’ERO traumàtic, i hem advertit que la xifra és totalment desproporcionada, irreal i un insult a tota la plantilla. CCOO continuarem defensant la feina de tota la plantilla del Banc Sabadell, per a què l’adscripció a l’ERO sigui voluntària, perquè les condicions de sortida siguin les més beneficioses i perquè les mesures, per damunt de tot, siguin no traumàtiques.