Les seccions sindicals de CCOO i UGT del Grup SIFU convoquen una concentració davant del Liceu de Barcelona per mostrar la situació real de l’empresa a les persones participants a “La gala más in”

Dilluns, 29 de novembre, a les 18.30 hores

Grup Sifu és un centre especial d’ocupació que contracta persones amb discapacitat (amb especial interès en els de “difícil inserció”) per treballar en outsourcing: serveis per a altres empreses que externalitzen des de la jardineria fins a la neteja, la recepció, les consergeries…

Segons la seva pròpia definició: “Amb més de 4.500 treballadors i presència a tot el territori nacional, donem servei a més de 1.600 clients de l’àmbit públic i privat, i en sectors tan diversos com l’aeroportuari, farmacèutic, educatiu, sanitari, industrial, hoteler, oficines, grans superfícies…”.

Dilluns, 29 de novembre, l’empresa organitza, al teatre d’òpera Liceu (Rambla, 56-59), una gala artística, i les seccions sindicals de CCOO i UGT han fet una crida a concentrar-s’hi davant per mostrar a les persones assistents la problemàtica real de l’empresa.

En un manifest unitari, CCOO i UGT del Grup SIFU expliquen que es tornen a reunir amb el mateix objectiu que fa sis mesos en la nostra primera concentració: ser escoltats per l’empresa Grup Sifu.

És cert que després d’aquesta concentració es va establir una taula de diàleg que, des del seu punt de vista, fins avui ha estat improductiva i insatisfactòria.

Fa cinc anys que intenten obligar l’empresa Grup Sifu a complir el conveni pactat, primer l’autonòmic i ara l’estatal, però continuen tancant l’orella en molts aspectes que són de summa importància i una vegada més demanen que confiem en la seva paraula. Fa cinc anys que ho fan i la conseqüència de tot això és que ha calgut aquesta nova concentració perquè tothom relacionat amb aquesta empresa conegui el que passa realment a dins.

Fa cinc anys, amb el comitè segrestat, de dura lluita constant, de ser ignorats, d’incompliments reiterats, de processos electorals tacats per la manipulació de sindicats enviats per l’empresa, d’irregularitats, d’acomiadaments objectius de caràcter dubtós.

Per a CCOO i UGT, és prioritari continuar amb la taula de diàleg, però amb un caràcter més efectiu que no dilati les decisions ni els canvis en el temps. Requerim de nou, per tant, el compliment del conveni:

• Aplicant les categories professionals que corresponen a cada persona treballadora. La major part del personal de serveis és autònoma i no necessita suport de les UAP. Malgrat això, la seva categoria és inferior i, per això, el seu salari també ho és.
  • Arribant a acords per aplicar les vacances en els períodes indicats en aquest conveni.
  • Signant acords d’hores complementàries per a contractes parcials.
  • Pagant el plus de nocturnitat segons el que estableix el conveni, ja que s’ha abaixat la quantitat que s’anava percebent durant l’any 2020 de manera unilateral, sense comptar amb el comitè i sense respectar la condició més beneficiosa.
  • Resoldre la problemàtica que anem arrossegant des de fa anys amb el lliurament i la realització de nòmines. Com pot ser que es trigui tant a resoldre incidències i que el personal de RH no atengui els treballadors i treballadores?

I un llarg etcètera, impossible de resumir.

La labor del comitè d’empresa és lluitar per aconseguir millores per al personal, no la fiscalització constant del compliment de la llei.

Finament manifestem: “Continuem exigint mínims, no màxims. Ens sobren els motius! Solucions JA!”

A la concentració participarà Teresa Esperabé, secretària general de la Federació d’Educació de CCOO de Catalunya.