La patronal de construcció de la província de Barcelona es nega a signar i aplicar les taules salarials acordades en el marc del conveni general i publicades al mes d’agost

El passat divendres 4 de Novembre va tenir local la reunió de la comissió paritària del conveni de les indústries de la construcció de la província de Barcelona amb la intenció de donar compliment a l’acord subscrit en el marc del conveni general del sector de la construcció el passat mes de juliol, un acord que va ser signat per la representació patronal per unanimitat.

CCOO i UGT de Catalunya volem denunciar aquest posicionament de la patronal de Barcelona, doncs és la segona vegada que les empreses incompleixen els acords d’increments fent servir l’argument de que no comparteixen els criteris i percentatges acordats en el marc de la negociació del VIIè Conveni General del Sector de la Construcció.

Els dos sindicats considerem una vergonya el fet de que es faci servir  aquest argument, doncs l’acord d’increments salarials està signat i subscrit per una persona que ha format part de la comissió negociadora del conveni estatal i que forma part de la comissió negociadora del conveni de Barcelona.

No podem continuar aprofundint en la política de salaris baixos i precarietat en un sector que hauria de ser punta de llança dels canvis en l’urbanisme a les nostres ciutats, la rehabilitació d’edificis i la construcció d’infraestructures verdes, i que tal i com denuncien les pròpies empreses, té problemes per atreure a gent jove. Aquest és un missatge que han entès perfectament les patronals de Tarragona, Lleida i Girona, que sí que signen els increments salarials en l’àmbit que els correspon, però que no entén la patronal de Barcelona, que creu en canvi que cal baixar salaris al sector.

Donades les circumstàncies, UGT i CCOO procedirem a reunir a les nostres direccions sectorials per treballar en una estratègia de mobilització conjunta per garantir que la patronal respecti els acords als que arriba, recapaciti i tingui una visió de sector.