La mediació del conflicte dels Serveis Públics de jardineria, sanejament urbà i enllumenat de Figueres no evita la vaga que comença aquesta nit

Ahir va tenir lloc  una nova mediació en el Departament de Treball de La Generalitat de Catalunya en relació al conflicte dels Serveis Públics de jardineria, sanejament urbà i enllumenat de la ciutat de Figueres.

En la mediació la part empresarial a petició de la part social ha concretat la proposta de pròrroga del conveni de FISERSA ECOSERVEI fins el 2 d’octubre del 2022, amb un altre possible pròrroga d’un any si se mantingues aquesta empresa en l’execució dels actuals serveis.

L’empresa Figueres Serveis SA  mantindria per les plantilles subrogades de FISERSA ECOSERVEI, el conveni d’aquesta empresa.

A la plataforma de 33 punts de conveni presentada per la part social, l’empresa ha proposat tres punts de possible acceptació, amb modificacions.

El comitè de vaga valora totalment insuficient la resposta de l’empresa, donat que no arriba a les mínimes aspiracions de mantenir les condicions de treball de les plantilles, a mig termini, ni assegura que no se produeixi una situació de doble escala salarial, més enllà del 2022.

També valora de forma molt negativa la no implicació de l’ajuntament en el conflicte,  com si no li importes aquests serveis públics o els possibles perjudicis que pot produir a la ciutadania.

Les parts s’han tornat a convocar avui a les 12h del migdia per continuar la mediació, tenint en compte que la vaga comença avui mateix a les 21h de la nit.