La intervenció de CCOO aconsegueix garantir la continuïtat de l’Acadèmia Cultura i de tots els llocs de treball

Dos mesos després de l’anunci del tancament de l’Escola Acadèmia Cultura, aquesta setmana se soluciona definitivament la seva continuïtat.

Les mobilitzacions per part de la comunitat educativa del centre van començar a principis de març i immediatament va haver-hi una intervenció de l’Ajuntament amb l’arquebisbat i el Departament d’Educació, que no va aconseguir revertir la situació.

És a la segona meitat de març, que CCOO s’involucra en aquest conflicte a petició de les treballadores, que fins aquell moment no havien trobat cap organització que els hi plantegés una solució. CCOO ens vam implicar a fons per evitar el tancament d’un centre que obligaria a reubicar més de 340 alumnes, incrementant encara més les sobreràtios a la zona i deixaria a l’atur 35 treballadores i treballadors. En aquests dos mesos de treball, hem realitzat interlocucions amb el Departament, sense èxit. Hem aconseguit anar a una amb l’Ajuntament i acompanyar les famílies i treballadores en la mobilització. Com a sindicat vam presentar una queixa davant el Síndic de Greuges i un recurs d’alçada contra la resolució de cessament d’activitat del Departament, hem organitzat concentracions davant del Departament d’Educació i de l’Acadèmia, hem participat en la recollida de signatures al barri i ho hem estès a altres centres educatius concertats… I tot això ho hem fet sempre en absoluta unitat amb la comunitat educativa del centre.

Finalment, el 10 de maig vam iniciar una acampada davant el Departament d’Educació que va forçar la negociació del sindicat amb el Conseller, amb qui vam acordar la reunió de màxim nivell a l’Ajuntament de dijous 13 de maig, on es va assolir el compromís polític de totes les parts per allargar el concert educatiu un any més i iniciar el traspàs del centre a la Generalitat. Divendres, les parts ens vàrem tornar a trobar per solucionar les dificultats econòmiques entre la titularitat i la propietat de l’edifici. L’acord va donar pas a la intervenció de la Generalitat per inspeccionar l’edifici, i avui mateix se signarà el nou contracte de lloguer.

En les setmanes vinents, la titularitat demanarà a la Generalitat que se’n faci càrrec del centre a partir del curs 2022-23, i caldrà decidir, juntament amb l’Ajuntament, l’emplaçament definitiu del centre.

Així doncs, els objectius plantejats per CCOO a l’inici del conflicte, s’han aconseguit completament: el centre romandrà obert, 340 alumnes continuaran escolaritzades i es mantindran tots els llocs de treball.